لزوم کنترل و نظارت جاده‌ای در نقاطی پر حادثه محورهای مواصلاتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است کنترل و نظارت جاده‌ای به ویژه در نقاطی که احتمال تصادف وجود دارد جدی‌تر انجام شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، احمد جمشیدی با اشاره بر حضور مستمر و چشمگیر راهداران در محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: لازم است کنترل و نظارت جاده‌ای به ویژه در نقاطی که احتمال تصادف وجود دارد جدی‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی نیمه دوم تعطیلات از اهمیت بالاتری برخوردار هستند، افزود: باید با مبادله اطلاعات دقیق و منظم با فرماندهان پلیس راه نظارت کافی بر کنترل حمل و نقل ناوگان عمومی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکیپ‌های راهداری باید خدمات خود را در محورهایی که در معرض دید و ارزیابی هستند به مسافران نوروزی عرضه کنند.

جمشیدی با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران اضافه کرد: اکیپ‌های پرتلاش و گمنام ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های مختلف استان نیز در ایام نوروز مشغول خدمات‌رسانی به مسافران و کنترل وضعیت تردد جاده‌ها بودند.

وی با بیان اینکه راهداران حافظان جان مردم در جاده‌ها هستند، گفت: رعایت دقت و سرعت همراه با آمادگی ذهنی و بدنی از ضروریات شغلی راهداران است و همچنین وجود تجهیزات لازم در انجام موفق عملیات راهداری بسیار تأثیر گذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره بر اینکه وجود راهدارخانه‌ها در مسیرهای مختلف در حقیقت موجب دلگرمی مردم می‌شوند، افزود: راهداران در حوزه حیطه نظارت خود باید با تبلیغات مناسب برای شناساندن کار خود اقدام کنند.

جمشیدی با اشاره به اینکه حضور راهداران ملبس به لباس راهداری خود معرف حضور گرم آنها است، اضافه کرد: تنها یادآوری نمی‌تواند تضمین کننده عمل به وظائف باشد حتما باید پیگیری به دنبال دستورالعمل اجرایی باشد.

وی با تأکید براینکه بیان زحمات راهداران با نمادین بودن حضور آن‌ها در جاده ها است، ادامه داد: تمامی نقاط پرحادثه باید با حضور راهداران ملبس به لباس راهداری معرفی شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری حضور به موقع در تصادفات جاده ای و انتقال اطلاعات در حوادث رانندگی را بیانگر فعالیت راهداری در حوزه جاده ها عنوان کرد و گفت: بررسی و تحلیل به موقع تصادفات جاده ای علاوه بر شناخت دلائل بروز حوادث، در رفع نواقص جاده ای و لزوم هشدار به رانندگان در زمینه علل تصادف نقش بسزایی دارد.

گفتنی است؛ در چهارمحال و بختیاری بیش از 40 پایگاه راهداری، 400 نیروی راهدار، پشتیبانی و ستادی به همراه 303 دستگاه ماشین آلات راهداری به مسافران نوروزی خدماتی از قبیل راهنمایی، اسکان و امداد رسانی در مواقع سوانح جاده‌ای ارائه کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =