بلوط‌ها زخمی می‌شوند/ طغیان آفت بلوط بر پیکره زاگرس

طغیان آفت بلوط به جنگل های زاگرس از جمله آفاتی است که می تواند خسارت های شدید و جبران ناپذیری بر پیکره درختان ارزشمند بلوط وارد کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان طی بازددید از مناطق هدف در خصوص آفت برگ خوار بلوط ابراز داشت: گستردگی و پراکندگی جنگلهای بلوط و انتشار این آفت در سطح جنگلهای زاگرس، عملیات حفاظت و مراقبت را با مشکل مواجه کرده است.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه کانون های مهم و حساس آلوده به این آفت شناسایی شده است،اظهار داشت: دستور اقدامات پیشگیرانه و عملیات سم پاشی در بخش سپید دشت ، چم چیت و دیگر نقاط بحرانی آلوده به این آفت در روزهای آینده صورت می گیرد.

وی گفت: امیدواریم با سم پاشی و مراقبت از کانون های حساس،بتوانیم گام موثر و بلندی در امر حفاظت و صیانت از جنگلهای بلوط برداریم.

در ادامه مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: تغییر اقلیم،عدم بارش های مناسب سالانه،ورود ریزگردها به کشور و نشستن بر روی برگ درختان و بستن روزنه آنها،گرم شدن هوا و...می تواند از عوامل شیوع این آفت باشد.

بهمن افراسیابی بهترین راه مبارزه با این آفت را، سم پاشی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از هیچ کوششی برای نجات جنگل های زاگرس دریغ نمی کند و این امر ، یکی از اولویت های کاری سازمان نیز می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =