در دیدار نمایندگان اصفهان با وزیر نیرو چه گذشت/پیشنهاد تشکیل کارگروه ملی سازگاری با آب

به گزارش مهر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار چند ساعت پیش نمایندگان اصفهان با وزیر نیرو، گفت: پیشنهاد ما به وزیر نیرو تشکیل کارگروه ملی سازگاری با آب بود.

حیدرعلی عابدی، در خصوص دیدار امروز نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو در خصوص وضعیت آب اصفهان، با اشاره به اینکه در توزیع عادلانه آب از عملکرد وزیر نیرو راضی نیستیم، اظهار کرد: وزارت نیرو در حفظ، تامین و نه شرب اصفهان عملکرد خوبی نداشته است و امروز در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتیم خواستار حفظ تعادل و رعایت عدالت بین کشاورزان شرق و غرب و چهار محال و بختیاری شدیم و اینکه آب آشامیدنی مردم اصفهان را تامین کند.

انتقاد به روند کند اجرای طرح های آبی اصفهان

وی گفت: پیشنهاد ما به وزیر نیرو این بوده که یک کارگروه ملی سازگاری با آب را تشکیل دهند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار با وزیر نیرو، وی صحبت های نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت بحرانی آب، گلایه به روند کند اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورایعالی آب و نیز طرح های آبی را پذیرفت و این در حالی بود که نمایندگان مجلس تنها به تائید وزیر نیرو اکتفا نکردند و خواستار عملکرد و اجرای مصوبات از سوی وی شدند.

نمایندگان اصفهان خواستار دیدار با رئیس جمهور در خصوص مسئله آب اصفهان هستند

وی گفت: ستاد ویژه زاینده رود باید تشکیل شود تا مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود.

عابدی ادامه داد: مهمترین دستاورد دیدار با رئیس مجلس این بود که قول دادند تا پایان اردیبهشت ماه جدول زمان بندی اجرای مصوبات شورای عالی آب را تحویل دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه روند طرح های آب به کندی پیش می رود پیشنهاد دادیم که با خود رئیس جمهور جلسه داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان گفت: در دیدار با وزیر نیرو خواستار اجرای مصوبات شورای عالی آب شدیم که براساس این مصوبه میزان آبی که از تونل سوم و تونل دوم می گذرد به برداشت های چهار محال و بختیاری، یزد و شرب اصفهان تخصیص می یابد و آبی که از تونل اول و رودخانه میگذرد متعلق به کشاورزان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =