استاندار کردستان گفت: اساسا دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند.

بهمن مرادنیا در گفتگو با خبرآنلاین به رایزنی پیرامون مسائل و مشکلات مرز اشاره کرد و افزود: در چند روز اخیر دیدارهای خوب و مثمر ثمری جهت رفع موانع موجود و حل معضلات مرزی با مسئولان ارشد کشور انجام شده که بزودی نتایج آن را به اطلاع مردم می رسانیم.
وی اظهار کرد: معیشت بسیاری از مرزنشینان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد و مسئولان استان این موضوع را به خوبی درک کرده و همه یکدل و یکصدا درصدد حل مشکل هستیم.
مرادنیا یادآور شد: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌ های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده دلیل تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست لذا با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالف هستیم.
وی خطاب به مردم تلاشگر و همیشه همراه شهرستان‌های مرزی استان گفت: انتظار داریم مردم ضمن درک روند حل موضوع و توجه به اینکه شاید پیگیری‌های مسئولان کمی زمان‌بر باشد، سعه صدر داشته و از حرکت‌های احساسی که امکان دارد مورد سوءاستفاده عوامل منحرف قرار گرفته و به زیان مردم باشد، خودداری کنند تا مسئولان به جای تمرکز بر داخل استان، توان خود را بر حل موضوع در مرکز متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: اساسا دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند.
استاندار کردستان افزود: این مژده را می دهیم که طرح‌های دولت به نفع مردم خواهد بود اما اجرا و روند قانونی آن نیازمند زمان، صبوری و همکاری مردم است و با شکیبایی مردم، منافع و ثمره آن را خواهند دید.
مرادنیا اضافه کرد: آماده شنیدن طرح‌ های پیشنهادی و قابل اجرا و عملی از سوی مردم، کسبه مرزی و نمایندگان آنان برای انعکاس به مسئولان کشوری هستیم و امیدواریم بزودی ضمن رفع مسائل ایجاد شده، خبرهای خوشی را در این زمینه به اطلاع مردم فهیم شهرستان‌های مرزی استان برسانیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =