پایگاه امدادی کوهستان و پایگاه امدادی کویر در استان سمنان راه اندازی خواهد شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، از برنامه‌ریزی این جمعیت برای راه‌اندازی دو پایگاه امدادی کویر در محور پرحادثه دامغان معلمان-جندق و پایگاه امداد کوهستان در شهمیرزاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین حسن شکرالهی همزمان با آغاز هفته هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به تشکیل تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در برخی شهرستان‌های استان اظهار کرد: امسال همه شهرستان‌های هشت‌گانه استان صاحب تیم‌های واکنش سریع می‌شوند.
وی با اشاره به میزان توانمندهای امدادی تیم‌های واکنش سریع تصریح کرد: اعضای این تیم‌ها که نیروهای ویژه امدادی هستند، تقریبا در همه رشته‌های امدادی تخصص دارند و از همین رو هم در امدادرسانی در صحنه و هم در سرعت عمل در رسیدن به محل سوانح و...شاهد بهبود شاخص‌ها خواهیم بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برنامه‌های هفته هلال احمر در استان گفت: حضور در همه شهرستان‌های استان و دیدار با پرسنل و داوطلبان و امدادگران و همچنین ائمه جمعه ، فرمانداران و موثرین شهرستان‌ها، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار سمنان، برپایی چادرهای سلامت هلال احمر در محلات پرجمعیت استان، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع خدمات جمعیت هلال احمر، تجلیل از امدادگران و داوطلبان فعال، دیدار با خانواده شهدای منسوب به جمعیت و...از جمله برنامه‌های هلال احمر استان در این هفته است.
وی همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی در هفته هلال احمر خبر داد و افزود: همزمان با این هفته دو پایگاه امداد کویر و امداد کوهستان در شهرستان‌های مهدیشهر و دامغان کلنگ‌زنی می‌شود ضمن اینکه پروژه پایگاه امدادی ایوانکی در شهرستان گرمسار نیز اخیرا شروع شده است.
شکرالهی از جذب اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها خبر داد و اضافه کرد: تنها مشکل ما در این بخش عدم تحویل زمین مورد نیاز از سوی مسکن و شهرسازی استان است که به دلیل تغییر و تحولات در این دستگاه به تاخیر افتاده لذا در صورت تحویل زمین عملیات اجرایی این پروژه‌ها به سرعت به سرانجام می‌رسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از آماده افتتاح شدن پروژه ساختمان هدایت عملیات بحران استان سمنان_ (eoc) خبر داد و گفت: این ساختمان یکی از زیباترین و مجهزترین ساختمان‌های eoc در سطح کشور است که بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از اتاق مدیریت بحران E.O.C به عنوان یک نیاز ضروری نام برد و گفت: این مرکز در واقع مرکز مدیریت، هماهنگی و فرماندهی متمرکز سوانح ناشی از بالای طبیعی و غیرطبیعی و حوادث ناگهانی است.
این عضو ستاد بحران استان سمنان افزود: اتاق مدیریت بحران E.O.C ، ساختمانی مجهز و مستحکم است که به تسریع در امدادرسانی و جلوگیری از تراکم نیروهای حاضر در صحنه و اتلاف توان عملیاتی و...در مواقع بحران کمک شایانی می‌کند.
وی با اشاره به برنامه‌های این جمعیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه هلال احمر در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این بخش انجام داده اظهار کرد: در یک سال اخیر ده‌ها نشست تخصصی و کارگاه پیشگیری در هلال احمر استان برگزار شده که امسال نیز این روند ادامه خواهد یافت. ضمن اینکه 10 کارگاه فرزندپروری نیز در هلال احمر استان برگزار شده است.
دکتر شکرالهی با اشاره به اقدامات این جمعیت در زلزله کرمانشاه به تجلیل از کمک‌های مردم پرداخت و گفت: استان سمنان از نظر میزان کمک‌های نقدی نسبت به جمعیت، حائز رتبه نخست کشور شد که جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه هلال احمر دستگاهی خوشنام و مورد اعتماد مردم است گفت: سابقه 90 ساله هلال احمر در امور خیرخواهانه و نوع‌دوستانه اندوخته و سرمایه خوبی برای این نهاد مورد وثوق مردم است که باید از آن حراست کرد.
شکرالهی از کمک ویژه ریاست هلال احمر کشور به مجموعه سینما هلال سمنان خبر داد و گفت: قول کمک 700میلیون تومانی برای تجهیز و بهسازی فضای داخلی این مجموعه را گرفتیم و تلاش می کنیم که این مجموعه که مورد استفاده عموم مردم است با بازسازی مجدد شرایط بهتری بیابد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =