۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مهمانی مشترک قاجاری‌ها با مرلین مونرو

نمایشگاه آثار نقاشی مهدی ساروخانی با عنوان «ضیافت قاجاری» این روزها در گالری ایده میزبان هنردوستان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سومین نمایشگاه انفرادی مهدی ساروخانی روز جمعه 28 اردیبهشت‌ماه با نمایش 14 اثر در گالری ایده افتتاح شد؛ نمایشگاهی که موضوع زمان و مکان را به بازخوانی نشسته و به تحلیل رفتاری انسان‌ها در دوران مختلف نشسته است.

مهدی ساروخانی، هنرمند گرافیست و نقاش درباره این نمایشگاه «ضیافت قاجاری» توضیح داد: این نمایشگاه حاصل یکی از دغدغه‌های من است زیرا همواره به این می‌اندیشیدم که اگر انسان‌ها در شرایط زمانی و مکانی متفاوتی به دنیا می‌آمدند، چه شرایطی را دارا بودند.

او افزود: همواره یکی از دغدغه‌های ذهنی‌ام حضور افراد و شخصیت‌های مختلف، خارج از زمان و مکان خودشان بوده، این که دیگران با تفکر، پوشش، رفتار و گفتار خاص خویش چه اتفاقاتی برای‌شان حادث شده و چه کارهای روزمره‌ای را انجام می‌دهند، این دل مشغولی سبب پدید آوردن این مجموعه با نام «ضیافت قاجاری» شد.

این هنرمند افزود: شخصیت‌های دوران قاجار دست‌مایه‌ای شدند برای خلق آثار حاضر، تلفیق تصویری این شخصیت‌ها در فضاهای امروزی، خارج از زمان و مکان خودشان و در دل دنیای پر زرق و برق و پرهیاهوی این روزها؛ شاید آنان نیز همچون ما اسیر دوران و مکانی شدند که خودشان هیچ دخالتی در انتخابش نداشتند. این در حالی است که دنیای امروز نیز می‌توانست انسان‌های دیگری را هم تجربه کند. کسانی که در تاریخ گم شدند و نام‌شان می‌توانست به واسطه تکنولوژی دنیای امروز مطرح شود.

ساروخانی درباره آثار اجرایی در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه من سعی کردم که نشان دهم، انسان‌ها با موقعیت‌های متفاوت به چه تغییراتی دست می‌یابند. به عنوان مثال مردان علاقه‌مند به دوربین در این دوران اسکار دریافت کرده‌اند.

او درباره روند پژوهش این نمایشگاه بیان کرد: جمع کردن آثار این مجموعه که عموماً مربوط به آرشیو کاخ گلستان هستند، چندین سال به طول انجامید اما روند اجرایی آن‌ها رسماً از سال 93 آغاز شد.

این هنرمند درباره نحوه اجرای آثارش توضیح داد: در ابتدای امر عکس‌ها را با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری تلفیق کردم تا به نقطه‌ای که می‌خواستم دست یافتم، سپس به نقاشی بر روی آن‌ها پرداختم.

ساروخانی افزود: در این نمایشگاه 14 اثر به نمایش گذاشته شده که 12 اثر آن در ابعاد 110 در 140 است و دو اثر دیگر به ابعاد 100 در 120 هستند.

این نمایشگاه مهدی ساروخانی  تا 3 خرداد ماه سال جاری در گالری ایده میزبان هنردوستان است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =