مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از صادرات، واردات و ترانزیت ۴۳۶ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز بازرگان در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قاسم تاروردی زاده با بیان اینکه کنترل و بازرسی و صدور گواهی سلامت محصولات کشاورزی که به کشور وارد، خارج و ترانزیت می شود از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماکو واقع در گمرک بازرگان یکی از بزرگترین و مجهزترین قرنطینه های کشور در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت کالاهای محصولات کشاورزی است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته ۳۰۳ هزار تن صادرات، ۷۰ هزار تن ترانزیت و ۶۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز گمرگ بازرگان با نظارت کارشناسان قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی صادر، ترانزیت و وارد شده که بیشتر محصولات صادر شده پوست انواع خشکبار و بیشترین واردات موز، توتون و الوار راش بود.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری ۱۴ هزار تن واردات، ۳۳۸۱ تن ترانزیت و ۱۱۰۰۰ تن صادرات از این گمرگ با نظارت کارشناسان قرنطینه گیاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان هندوانه صادراتی از اول اسفند ۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۷، ۱۴ هزار تن بوده، گفت: بیشترین محصولات صادراتی در سال ۹۷، هندوانه، پوست انواع خشکبار، خرما و سیب بود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =