رفع تصرف ۲۸هزار مترمربع از عرصه و حریم تپه و قلعه تاریخی حیدرآباد

ماهدشت- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از رفع تصرف ۲۸ هزار مترمربع عرصه و حریم تپه و قلعه تاریخی حیدرآباد ماهدشت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ رحیم خاکی گفت: محوطه تاریخی ماهدشت شامل تپه تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ و بقایای قلعه تاریخی ماهدشت مربوط به دوران صفویه یا قبل از آن بوده که قلعه در چند سال گذشته توسط عده‌ای سودجو مورد تخریب قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت این محوطه تاریخی اظهار کرد: این مجموعه تاریخی در شاهراه جاده ابریشم قرار گرفته و این قلعه تاریخی قطعاً به عنوان قلعه‌ای نظامی بوده که برای محافظت از کاروانیان کاربرد داشته و در سال‌های گذشته توسط سودجویان تخریب و دیوارکشی در محوطه انجام شده بود.

خاکی با بیان اینکه با پیگیری‌های مستمر و حمایت بی دریغ و دستور معاون دادستان، حکم تخریب دیوار کشی و تصرفات صادر و رفع تصرف شد، افزود: هشت هزار مترمربع عرصه و حریم قلعه تاریخی و حدود ۲۰ هزار مترمربع عرصه و حریم تپه تاریخی حیدرآباد ماهدشت رفع تصرف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از پیگیری‌های مجدانه یگان حفاظت و همکاری شهرداری و معاون خدمات شهری ماهدشت، دادستان و معاون او، دستگاه قضائی و نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: پرونده تصرفات در این محوطه تاریخی مجدداً بازگشایی شده و در دادگاه در حال پیگیری است.

وی در پایان بیان کرد: این اداره کل با هرگونه تصرف و دست‌اندازی به آثار و محوطه‌های تاریخی به صورت جدی برخورد می‌کند و در این زمینه هیچ گونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1903864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =