ایسنا نوشت: یک نظرسنجی انجام شده از سوی رویترز- ایپسوس نشان داد که آمریکایی‌ها،‌ روسیه را تهدیدی بزرگتر نسبت به ایران قلمداد می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام به اعمال مجدد تحریم‌های شدید علیه ایران و همین‌طور اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه کرد.

این نظرسنجی نشان داد، با وجود آنکه اکثر بزرگسالان آمریکایی ایران را تهدیدی برای آمریکا می‌بینند اما درصد آن در مقایسه با سه سال پیش کاهش یافته است.

در مقام مقایسه تعداد آمریکایی‌هایی که روسیه را برای کشورشان تهدید دانسته‌اند یک روند صعودی را از سال ۲۰۱۵ تاکنون نشان داده است.

این روند همزمان با بیانیه‌های آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و همین‌ طور اتهامات جدید علیه روسیه درخصوص اقدام برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر سال جاری آمریکا بوده است.

این نظرسنجی مشخص کرده ۶۷ درصد بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند که ایران تهدیدی برای آمریکاست که البته نظرشان را در سه درجه بندی "تهدید فوری"، "تهدید جدی" و "تهدید متوسط" مشخص کرده‌اند.

در مارس ۲۰۱۵ مجموعا ۷۵ درصد آمریکایی‌ها ایران را حائز چنین تهدید در این دسته بندی‌ها برای آمریکا می‌دانستند که مربوط به چند ماه قبل از امضای توافق هسته‌ای برجام از سوی دولت اوباما با ایران بود.در این نظرسنجی جدید که مربوط به ژوئیه ۲۰۱۸ است،‌ ۷۱ درصد آمریکایی‌ها، روسیه را تهدیدی برای آمریکا خوانده‌اند که درصد آن در مارس ۲۰۱۵،‌ ۶۷ درصد بود.

درعین حال در نظرسنجی که در ژوئن ۲۰۱۸ انجام شد،۷۳ درصد بزرگسالان آمریکایی گفتند که نظر نامطلوب درباره ایران دارند درحالی که در یک نظرسنجی مشابه در همین بازه زمانی ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفتند که به روسیه نظر نامطلوب دارند. همچنین ۳۴ درصد مدعی شدند که حزب جمهوری‌خواه آمریکا بهتر مساله ایران را مدیریت می‌کند در حالی که ۲۸ درصد این نظر را درباره حزب دموکرات داشتند.

طبق نظرسنجی رویترز - ایپسوس، ۳۹درصد آمریکایی‌ها در نظرسنجی از۳۰ ژوئیه تا پنجم اوت گفتند با نحوه مدیریت سیاست خارجی از سوی دونالد ترامپ موافق هستند که از میان آنها ۷۸ درصد جمهوری‌خواه و ۱۴ درصد دموکرات بودند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =