تسنیم نوشت: رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران‌ با بیان این که عدم تخصیص ارز دولتی به این صنعت باعث رشد قابل توجه قیمت ها شده است، گفت: امروز در بازار شاهد کمبود کالا در بازار نیستید ولی ناچار به فروش محصولات با قیمت های جدید هستیم.

عباس فصیح خوشگرد با اشاره به اینکه مواد اولیه واحدهای تولیدی محصولات سلولزی با افزایش قیمت دلار رشد قابل توجهی پیدا کرده است، اظهار داشت: متأسفانه به این صنعت ارز دولتی تخصیص پیدا نکرده و همین موضوع عاملی شده تا واحدهای تولیدی برای خرید مواد اولیه از محل واردات با کمبود نقدینگی روبرو شوند. به نحوی که آنها به زحمت با ارز آزاد مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند.

پوشک بچه

وی با اعلام اینکه قیمت کل محصولات سلولزی رشد پیدا کرده است، افزود: بنگاه‌ها توان مالی محدودی دارند و تأمین مواد اولیه با دلار 10 هزار تومانی برای آنها مشکل است. برهمین اساس مجبور به افزایش قیمت‌ها هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران تصریح کرد: با تمهیدات به عمل آمده فعالیت کارخانجات، ساماندهی و بازاریابی شده به نحوی که امروز در بازار شاهد کمبود کالا در بازار نیستید ولی در مورد افزایش قیمت‌ها ما ناچار به فروش محصولات با قیمت های جدید هستیم تا گردش کار برای واحدهای تولیدی به صرفه باشد.

فصیح خوشگرد در خصوص افزایش قیمت پوشاک بچه که این روزها مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است، گفت: در این محصول 80 درصد مواد اولیه وارداتی است و تولیدکننده مجبور است آنها را با ارز آزاد خریداری کند.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی قیمت محصولات سلولوزی از 50 تا 100 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: درصددیم با جلسات مختلف و رایزنی‌ها با وزارت صنعت نسبت به دریافت ارز دولتی اقدام کرده و با موافقت مسئولین بتوانیم مانع افزایش قیمت‌ها شویم. برهمین اساس اگر جلسات نتیجه بخش باشد، قیمت کالاها به حالت قبل برگشت پیدا می‌کند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    5 0
    یعنی پوشک هم وارد میکنیم ؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 0
    حمایت از تولید داخلی یعنی حمایت از مونتاژ داخلی حتی پوشک بچه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    0 13
    مردم پوشک کمتری بخرند. مثل زمان جنگ که ما برای بچه هامون کهنه استفاده می کردیم حالا هم در خانه از کهنه بچه استفاده کنند و پوشک را برای زمان مهمانی رفتن استفاده کنند.
    • بی نام DE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      10 0
      خانم یا آقا ، کهنه بهداشتی نیست . بعلاوه برای شستن آن با دست ، دهها لیتر آب مصرف می شود و در ماشین لباسشوئی هم که باید مرتب روشن باشد ، مصرف برق بالا میرود . چه اصراری دارید که مرتب عقب برویم ؟؟؟ شماهم از امشب بجای برق از شمع یا فانوس استفاده بکنید .
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 0
    همه چیز به تدریج همونقدر که ارز گرون شده، گرون میشه. فقط کمی طول میکشه.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 0
    این همه این کشور منبع داره بازهم نیازمند واردات مواد اولیه هستیم
    • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      2 0
      مواد اولیه ای که روشون به قدر کافی تحقیق نشه و با کیفیت بالا تولید نشه ،مشکلات جدی درست میکنه،مثلا در مورد پوشک ،پس دادن رطوبت یا ایجاد حساسیت برای بچه.تو تمام صنایع تقریبا در ایران از مواد اولیه و ماشین آلات خارجی استفاده می شه.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 7
    بچه هاي اين دوره زياده خواه شده اند