مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به‌منظور افزایش نظم و بهتر برگزار شدن حماسه اربعین و به درخواست طرف عراقی، تردد در مرز شلمچه برای زائران تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند: اسماعیل زمانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی و شروع تردد زوار برای رفتن به عتبات عالیات باید تمهیداتی به‌منظور تسهیل این تردد در نظر بگیریم.

وی مرز شلمچه را یکی از مرزهای اصلی تردد زائران  خواند و گفت: به همین دلیل با مسئولان عراقی مذاکراتی انجام شد و تمهیدات و امکانات لازم در طرف ایرانی دیده شد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: طرف عراقی هم مانند هرسال توقعاتی داشت تا امکان میزبانی بهتر از زوار فراهم شود و ما نیز در حد توان، زیرساخت‌های لجستیک و کمک‌های موردنیاز برای بهتر برگزار شدن این حماسه بزرگ را فراهم می‌کنیم.

زمانی عنوان کرد: امیدواریم راهپیمایی بزرگ شیعیان و زیارت اربعین در سال جاری ‌مانند سال‌های گذشته خوب و باعظمت برگزار شود.

وی بیان کرد: تلاش کردیم هرساله این راهپیمایی در مرز شلمچه بهتر از سال گذشته انجام شود و تردد برای زوار حسینی در این نقطه مرزی با سهولت بیشتری انجام گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین به‌منظور افزایش نظم و بهتر برگزار شدن حماسه اربعین و به درخواست طرف عراقی برای افزایش کنترل تردد مرز شلمچه اقدامات جدیدی انجام می‌شود.

زمانی بابیان اینکه طی هفته‌های آینده تردد اتباع خارجه از مرز شلمچه به‌صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: محدودیت‌هایی در مرز برای تردد بهتر زائران حسینی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: از همه مردم، مسئولان، صاحبان مواکب و میزبانان زوار نیز می‌خواهیم تلاش کنند که اربعین امسال نیز ‌مانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =