۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰

پیش‌نویس بیانیه کنگره آمریکا علیه ایران که به امضای 47 عضو مجلس نمایندگان آمریکا رسید از حمله نظامی رژیم‌صهیونیستی به ایران، در صورت عدم تغییر موضع اتمی تهران، حمایت کرد.

دولت اوباما و مجموعه حزب دموکرات زمانی که قدرت را چه در مجلس و چه در دولت در اختیار گرفت، محبوبیت مردمی خودشان را از دست دادند.

اوباما نگران انتخابات بعدی کنگره این کشور است. اوباما از آینده خود به خاطر عدم اجرای شعار محوری‌ "تغییر " نگران است و این عکس‌العمل‌ها متأثر از این موضوع است.

اوباما به همین علت از همه ترفندها و روش‌ها برای مدیریت افکار عمومی جهان در ارتباط با آینده حزب دموکرات استفاده می‌کند که یکی از این روش‌ها دروغ‌پردازی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا بهتر از هر دولت دیگری می‌داند که همه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح‌آمیز است و ایران به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی نیست اما آنها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، این فضاسازی دروغین را انجام می‌دهند.

آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از مدت‌ها قبل تحت عنوان موضوع "سلاح هسته‌ای ایران و تهدید ایران علیه رژیم‌صهیونیستی و آمریکا " تلاش می‌کنند که با چنین بزرگ‌نمایی کاذبی، بر افکار عمومی آمریکا تأثیر بگذارند.

یکی از حلقه‌های این زنجیر پیش‌نویس بیانیه‌ای است که هم‌اکنون به امضای 47 عضو مجلس نمایندگان آمریکا رسیده است . طبق یکی از بندهای این پیش‌نویس به رژیم‌صهیونیستی اجازه حمله به ایران داده شده است.

آمریکایی‌ها، رژیم غاصب صهیونیستی را در جنگ 33 روزه با لبنان و جنگ 22 روزه با غزه به خوبی آزمودند و همه کارشناسان نظامی نیز به خوبی این موضوع را می‌‌دادند. بنابراین رژیمی که در برابر یک حزب و گروه چنین شکننده است به نظر نمی‌رسد که این رژیم دست به چنین اشتباه بزرگی بزند چرا که به نظر نمی‌رسد آمریکا به دنبال نابودی رژیم‌صهیونیستی باشد.

چنین اقدامی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی بدون تردید یک انتحار بزرگ تاریخی است اما با این وجود، هیچ‌گونه نگرانی در ایران از اینکه چنین تهدیدی بخواهد عملی شود، وجود ندارد چرا که وضعیت ایجاد شده و اقدام چنین احتمالی، کاملاً به ضرر رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکاست.

منافع آمریکا به خصوص در بعد اقتصادی با امنیت خلیج‌فارس گره خورده است. از این رو با حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ایران این منطقه به شدت موجب تهدید قرار خواهد گرفت.

آمریکایی‌ها روی دیگر سکه گفتمان سیاسی خودشان، بحث تسریع در مذاکره با گروه وین را مطرح می‌کنند و به دنبال استفاده از همه روش‌ها هستند تا بتوانند خودشان را از وضعیت بدی که به لحاظ اقتصادی و سیاسی در داخل آمریکا با آن مواجه هستند، نجات دهند از این رو پیش‌نویس این بیانیه برای مصرف داخلی است نه خارجی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =