لزوم فرهنگ سازی برای تقویت تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری 

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در زمینه تقویت تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شاهوردی در کمیته هفته جوان با اشاره به اینکه از 7 تا 13 اسفند به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است اظهار داشت: شعار هفته جوان امسال، « ازدواج به هنگام آسان، موفق و پایدار » نامگذاری شده است.

وی افزود جوانان قشری از جامعه هستند که نیازمند مراقبت.های خاصی هستند و اگر به راه درست هدایت شوند و مهارت‌های لازم را کسب کنند جامعه به موفقیت خواهد رسید.

شاهوردی گفت: جوانان سرمایه‌های جامعه هستند لذا سلامت روحی جسمی روانی و معنوی آنها مهم است، که باید در دستور کار نهاهای متولی قرار گیرد و مراکز آموزشی و علمی باید به توجه کنند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص اهداف هفته جوان خاطرنشان کرد: فلسفه این مناسبت یادآوری به اهمیت جوانان و نقش آنها در جامعه است که باید آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شود.

شاهوردی گفت: هر سازمان و دستگاهی در این زمینه وظیفه ای دارد لذا باید با هماهنگی بین بخشی برای ایجاد نشاط و سلامتی جوانان این وظایف به بهترین نحو انجام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش تمایل جوانان به ازدواج تصریح کرد: امروز بسیاری از افراد که دارای شرایط ازدواج هم هستند تمایلی برای ازدواج ندارند لذا برای تقویت عقیده و باور این افراد به ازدواج و فرزندآوری فرهنگ سازی صورت گیرد.
در ادامه افسانه سپهوند کارشناس مسئول سلامت نوجوانان ،جوانان و مدارس اهداف هفته جوان و انتظارات معاونت بهداشتی از دستگاه‌های ذیربط را بیان نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1734148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =