تردد خودروهای پلاک کیش و قشم، فرصتی ارزشمند برای توسعه استان هرمزگان

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره ارزشمند بودن تردد خودروهای پلاک کیش و قشم برای توسعه استان هرمزگان گفت: اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در هرمزگان، تحقق یکی از مطالبات چندین ساله مردم استان است و باید به گونه‌ای اجرا شود که همه شهروندان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، سید عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی در آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در استان، با قدردانی از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این مطالبه، اظهار کرد: موضوع تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد از دوره‌های گذشته مجلس همواره از سوی نمایندگان استان پیگیری می‌شد و امروز خوشحالیم که این مطالبه به نتیجه رسیده و به مردم اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی همه مردم استان از این طرح افزود: انتظار می‌رود سازوکار اجرای آن به گونه‌ای باشد که تمامی مردم هرمزگان بتوانند از این ظرفیت و کیفیت خودروهای وارداتی استفاده کنند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای تأمین، مدیران مناطق آزاد و تمامی مسئولانی که در اجرای این طرح نقش‌آفرینی کردند، گفت: این اقدام ارزشمند می‌تواند آغازگر استفاده مؤثرتر از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف باشد.

هاشمی نخل‌ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده هرمزگان در حوزه اقتصاد دریامحور تصریح کرد: استان از توانمندی‌های فراوانی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، شیلات، مسکن، گردشگری، بنادر و تجارت دریایی برخوردار است و با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه کشور به کار گرفت.

وی همچنین با اشاره به شرایط کشور پس از جنگ اخیر، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای این شرایط، توجه بیشتر به ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور بود و امروز اهمیت توسعه بنادر، گمرکات و مبادی تجاری در نقاط مختلف هرمزگان بیش از گذشته آشکار شده است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش تمرکزگرایی در تصمیم‌گیری‌ها اظهار کرد: توسعه متوازن کشور مستلزم برنامه‌ریزی منطقه‌ای، استفاده از ظرفیت‌های بومی و تفویض اختیارات بیشتر به استان‌هاست و این رویکرد می‌تواند روند توسعه و پیشرفت را شتاب ببخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای جنگ اخیر، شهدای نیروهای مسلح و شهدای مدرسه شجره طیبه، از تلاش‌های نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، مرزبانی، دستگاه‌های امنیتی و همه مسئولانی که در مدیریت شرایط اخیر کشور نقش داشتند، قدردانی کرد و حضور میدانی مسئولان در مناطق مختلف استان، به‌ویژه شهرستان میناب، را نشانه اهتمام جدی آنان به خدمت‌رسانی و حمایت از مردم دانست.

کد مطلب 2239285

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =