۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۹

با توسعه و پیشرفت در زمینه IT می‌توان شهرستان‌های دیگر را فعال کرد تا باعث رشد و توسعه تمام استانها شوند و از بزرگ شدن تهران جلوگیری کرد.

آلودگی هوای تهران این روزها دوباره به یک موضوع مهم تبدیل شده و به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم تبدیل شده است. حسن بیادی، نایب رییس شورای شهر تهران در مورد این موضوع میگوید: بالا رفتن سرانه استفاده از خودرو یکی از پارامترهای آلودگی  هوای تهران است اما جمعیت و خودروی تهران که بیشتر از توکیو و بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا نیست؛ پس باید در پی علت باشیم.

او با بیان این که "می‌شود شهری مانند تهران را به گونه‌ای ساخت که مشکلات شهری آن برطرف شود" اظهار می کند: اما این مشکلات و هزینه‌هایش را نباید از جیب مردم تامین کرد. امروز این هزینه‌ها از جیب مردم خرج می‌شود و نقش دولت در ساخت پایتخت بسیار کمتر از مردم است.

بیادی با اشاره به این که یکی از این پارامترها خروج دستگاه‌ های دولتی از پایتخت است می‌افزاید: این خروج به معنی تضعیف پایتخت نیست. آیا ضرورت دارد بخش‌های مختلف معاونت‌های ریاست جمهوری در تهران بمانند؟ با توسعه و پیشرفت در زمینه IT می‌توان شهرستان‌های دیگر را فعال کرد تا باعث رشد و توسعه تمام استانها شوند و از بزرگ شدن شهر تهران هم جلوگیری کرد. البته دولت تلاش هایی را برای تمرکززدایی انجام داده اما این روش کارا نبوده است. این کار باید به صورت سیستمی انجام گیرد و از اعمال جبر و زور در این بخش جلوگیری شود.

نایب رییس شورای شهر در ادامه بیان می‌کند: ما نمونه تمرکززدایی صحیح را در کشور داریم. سازمان هواشناسی دارای مراکز ملی گوناگونی است. مرکز اقلیم‌شناسی در مشهد، هواشناسی در تبریز، مرکز آلودگی هوا در اصفهان و مرکز اقیانوس‌شناسی در بوشهر و ... این مدل صورت گرفته و بسیار هم موفق بوده است. اما از آنجایی که به بخش خصوصی اعتقادی وجود ندارد سازمان‌های دولتی به غلط بزرگ شده اند و از این رو اصل 44 محقق نشده است.

میتوانید متن کامل را اینجا بخوانید./ ج

کد خبر 114646

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین