در حالیکه با افزایش فعالیتهای امدادی و خارج کردن مصدومان از زیر آوار تعداد تلفات انسانی زمین لرزه ریگان رو به افزایش است مصدومان حادثه به دلیل نبود بیمارستان پس از طی 100 کیلومتر به بم منتقل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان در حالیکه بر اثر بروز زمین لرزه شدید در منطقه ریگان در شرق استان کرمان بیش از هزار و 800 واحد مسکونی بین 20 تا 100 درصد تخریب شده اند میزان تلفات انسانی این حادثه تنها 26 کشته و زخمی اعلام می شود.

این آمار درحالی از ساعات ابتدایی زمین لرزه همچنان توسط مسئولان اعلام می شود که هنوز راه دسترسی به 500 خانوار به دلیل ریزش کوه قطع است.

طبق اعلام مسئولان 30 روستای صعب العبور همچنان درگیر امداد رسانی اولیه هستند و به دلیل مسدود شدن راه، امداد رسانی به این مناطق به کندی پیش می رود و احتمال افزایش آمار در این روستا بسیار زیاد است.

آمار منتشر شده در خصوص مجروحان و کشته شدگان در روستاهای غیرکوهستانی گزارش شده و هیچ اطلاعی در خصوص آمار تلفات انسانی در روستاهای کوهستانی در دست نیست.

این درحالیست که مصدومان حادثه زمین لرزه به دلیل عدم وجود بیمارستان در شهرستانهای فهرج و ریگان در حال انتقال به بیمارستانهای بم هستند و برای انتقال بیماران به بیمارستانهای شهرهای مجاور مجروحان باید فاصله بیش از یکصد کیلومتر را طی کنند.

فرماندار یگان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات ریگان نبود بیمارستان است که در زمین لرزه این مشکل به شدت افزایش یافته است.

محمد برزنگ افزود: به دلیل نبود امکانات درمانی مناسب مصدومان هم اکنون به شهرهای مجاور منتقل می شوند.

این مسئول گفت: امداد رسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد و تمرکز هم اکنون به امدادرسانی به روستاهای مرتفع در مناطق کوهستانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه 30 روستا بیشترین خسارت را در زمین لرزه دیده اند گفت: امدادرسانی درحال انجام است.

جواد کمالی ادامه داد: امکان افزایش تلفات زمین لرزه وجود دارد و در حال بررسی هستیم.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 0
    یک پایگاه بسیار قوی هوانیروز در کرمان مستقر میباشد چرا امداد رسانی مشکل است نمیدانم؟ بالاخره این بالگردها عمری خاک میخورند تادر چنین روزهایی بکار ایند