جشنواره ملی اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

ایسنا نوشت:هفدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین با هدف ترویج، شناسایی و اصلاح نژاد اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

هفدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین با اهداف ترویج، شناسایی، حفظ ذخایر ژنتیکی، توسعه و پرورش و اصلاح نژاد اسب کاسپین در باشگاه سوار کاری تکتاز   منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

هوشنگ افشاری رئیس انجمن اسب ایران در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین بیان کرد: ۷۲ سر اسب در ۹ رده سنی زیر یک تا بالای ۱۰ سال با حضور گسترده علاقه مندان در مرکز اصلاح نژاد و تولید اسب کاسپین باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی به نمایش گذاشته شدند.

وی افزود: این جشنواره تفاوت های فراوانی با سالهای گذشته داشته و پس از سالها انتظار، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات آغاز به سرشماری، داده برداری، صدور شناسنامه، تعیین DNA و میکرو چیپ گذاری اسب های کاسپین را آغاز کرده اند و در حال حاضر جمعیت اسب کاسپین در گیلان ۱۰۶ سر ، داده برداری شده ولی وجود ۲۵۰ اسب در این استان تخمین زده شده است که هم اکنون ۲۰ سر اسب کاسپین ثبت شده جهانی در باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

افشاری خاطر نشان کرد: اسب کاسپین دارای جثه ای کوچک است و این گونه بسیار آموزش پذیر و با شهامت، از توانایی مقاومتی و ورزشی خیلی بالایی برخوردار است و از قدیمی ترین های اسب جهان می باشد.

در پایان این رقابت ها با حضور مسئولین، اسب های کاسپین برتر معرفی و از مالکان اسب با اهدای تندیس و هدایی ارزشمند تجلیل شد و  پس از پایان جشنواره حراج اسبهای کاسپین نیز انجام شد.

به گفته کارشناسان اسب کاسپین از حیوانات نادر جهان و از نژادهای مهم اسب در ایران است که با تاریخ ایران و سواحل جنوبی دریای خزر به خصوص گیلان عجین شده است که علاوه بر قدمت و سابقه تاریخی از ارزش بالای زیستی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =