رییس جمهور گفت: چه کسی گفته است که همه جمعیت باید در تهران جمع شوند و مردم را در قفس‌هایی کوچک محبوس کنیم؟

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از مدیران استان سمنان افزود: ما باید شیوه ها و الگوهای مصرف زندگی خود را بهبود بخشیم و در این راه نمی توانیم به دنبال الگوهای غربی برویم.
وی افزود: بهترین روش و الگو در این زمینه الگوی اسلامی ایرانی است، اسلامی از آن جهت که الگوهای غربی برای ما مطلوب نیست و ایرانی از آن جهت که باید از ظرفیت های ایران زمین استفاده کرد و به اندیشه ها ، همت و تفکر ایرانی تکیه کرد و استان سمنان می تواند یکی از بهترین نقطه ها برای شروع این تغییر و تحول عظیم باشد.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم کجا می خواهیم برویم و چگونه به نقطه مطلوب برسیم.
رییس جمهور تلاش های ایران برای تغییر و بهبود روش‌های مدیریت از جمله در بخش هدفمند کردن یارانه ها را بسیار چشمگیر دانست و گفت: مسوولان چندین کشور که برخی از آنها بسیار بزرگ هستند به ما اعلام کردند که خواهان استفاده از تجارب شما در زمینه تحولات اقتصادی و هدفمند شدن یارانه ها هستیم و ما تا کنون چندین گروه از کارشناسان خود را بدون تبلیغات و جار و جنجال‌های رسانه ای به این کشورها فرستاده ایم تا این تجارب را به آنان منتقل کنند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تقاضاهای بین المللی برای استفاده از تجارب ایران در زمینه های سیاسی، مدیریتی و سایر زمینه ها روزافزون است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شعار امروز کشور مدیریت مصرف است و این موضوع باید از دستگاه های اجرایی شروع شود هر چند صرفه جویی در ریشه ما ایرانی هاست اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
احمدی نژاد گفت: از دو سال قبل که مصرف بنزین در دستگاه های دولتی آزاد شد میزان مصرف در کل کشور به نصف تقلیل یافت و خدمات بیشتر با هزینه های کمتر میسر گشت و ما اعتقاد داریم که باز هم می‌توان در بخش هزینه ها صرفه جویی های بیشتری شود.
وی گفت: براساس بررسی های به عمل آمده میزان مصرف در دولت‌های نهم و دهم به نسبت دولت‌های قبل بسیار کاهش یافته است.
وی گفت: دستگاه های اجرایی می‌توانند با کاهش هزینه های جزیی، کارهای بسیار بزرگی برای مردم انجام دهند و اکنون نیز که بحث هدفمند کردن یارانه ها مطرح است استان سمنان می‌تواند در مصرف منابع یک الگو شود زیرا درست مصرف کردن در بطن و متن این دیار است.
وی افزود: بسیاری از عوامل و کسانی که مصرف گرایی را در جامعه ما رواج داده اند همزمان بسیاری از ارزش‌های فرهگی ما را که یکی از آنان درست مصرف کردن است خراب کردند.
رییس جمهور افزود: در تهران گاهی هشت هزار تن زباله تولید می‌شود که این زباله در منطقه ای در جنوب تهران به یک معضل بسیار بزرگ بهداشتی تبدیل شده است.
وی با انتقاد از روش مصرف گرایی در غرب گفت: غربی‌ها نیز نمی‌توانند ادعا کنند که روش های مصرفی آنان الگوی درستی است، بسیاری از آنان به این وضع معترضند اما به دلیل سیطره شبکه های صهیونیستی نمی توانند صدای اعتراض مظلومیت خود را به جهانیان برسانند.
رییس جمهور همچنین در خصوص مسکن مردم گفت: چه کسی گفته است که همه جمعیت باید در تهران جمع شوند و مردم را در قفس‌هایی کوچک محبوس کنیم؟
وی خاطر نشان کرد: اگر جمعیت کنونی ایران 150 میلیون نفر نیز شود حتی یک صدم وسعت ایران را نیز نمی‌پوشاند.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    اگه کار باشه 150میلیون که چیزی نیست
  • بدون نام US ۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    درست است اما باید در نطر داشته باشیم که دو سوم مساحت ایران کویر بیابان و کوهستان های غیر قابل سکونت است. در ضمن منابع آب آشامیدنی ما نیز بسیار محدودند.
  • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    با سلام وعرض ادب حقیر برای رئیس جمهور محترم و فعال و پاک احترام زیادی قائلم اما باید گفت ای عزیز تعداد بسیار زیادی از جوانان ما بیکارند ،کمبود شدید آب در مناطق مختلف خطری جدیست ،بسیاری از مردم توان اداره زندگی را چه مادی و چه فرهنگی ندارند و . . .
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    بله اگه کار باشه، زندگی باشه ، توسعه باشه، مدیریت منابع باشه ، رفاه باشه ، آموزش باشه ، امنیت باشه و ... بله اونوقت مشکلی نیست 150 میلیون جمعیت هم باشه
  • امیر IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    مالیات که نداره بگو
  • رضا US ۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    همينطوري كه توي شهرها ترافيك بيداد ميكنه واي به حال اينكه جمعيت دو برابر بشه! البته شايد منظور ايشون اين باشه كه جمعيت بخش روستايي نشين بايد افزايش پيدا كنه تا به يكسري اهداف برسن ...
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
    0 0
    ماشاءالله ؛ بارک الله