رمان جدید عبدالمجید نجفی به بازار آمد

رمان جدید «عبدالمجید نجفی»، نویسنده سرشناس تبریزی، با عنوان «روزگار مه آلود جابر» در حوزه ادبیات داستانی به بازار آمد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، رمان «روزگار مه آلود جابر» با شمارگان یک هزار جلد توسط انتشارات فروزش تبریز و با چاپی زیبا و مخاطب پسند عرضه شده است. 
«روزگار مه آلود جابر»، داستان سرگردانی آدمی است در سویه ها و لایه های مختلف هستی؛ روایت زیستنی آشفته است میانه واقعیت و خیال؛ واقعیت هایی خیال گونه و خیالاتی واقع نما. داستان همچون خوابی پریشان و درهم آغاز می شود و پیوستگی منطقی روایت همچون کابوس های آشفته ناپیداست. اما تنها باید اندکی صبر کرد و با جابر در روایت مه آلودش همراه شد. چیزی در مه پنهان است... شاید بخشی از خود ما.
عبدالمجید نجفی درباره فلسفه نگارش داستان بلند «روزگار مه آلود جابر» می نویسد که یکی از دوستان قدیمی اش که کلینیک روانی خصوصی دارد و بیمارانی از نقاط مختلف کشور به آنجا مراجعه می کنند، عصر یکی از روزهای اردیبهشت ماه، پرونده یکی از بیمارانش را که ذوقی برای نوشتن داشته و چیزهایی نوشته بوده است، به او می دهد و از نجفی می خواهد که در صورت علاقه، داستان را کامل کند. 
او به نجفی می گوید: 'پوشه را ببر! بعضی جاهاش مثل داستان می مونه. اگه خوشت اومد، تکمیلش کن.'
او اضافه می کند: 'هر چی هست، همینه! انتظار هیچ توضیح و کمکی از من نداشته باش'.
و اما بخشی از داستان «روزگار مه آلود جابر» این گونه است: 'هیچ چیز وسوسه کننده تر از تنهایی نیست. کتاب را آرام بست. هجوم اندوه مثل نسیم شبانه بر او وزید و بغض در گلویش آماسید. تکه هایی از جملات زن که به آخرین گلایه های نومیدانه می مانست، در ذهنش بریده بریده پژواک یافت: ازدواج نکردم... مشغول به کار... مادر بیمارم... سال ها و ...! جابر یقین کرد دیگر هیچ گاه آن زن را نخواهد دید. صدای آژیر از دوردست شب به گوش می رسید و نسیم، برگ ها را آرام و با حوصله به صدا در می آورد. 
- ژاپن؟ 
این کلمه با طنینی غریب هر از گاه در ذهنش تکرار می شد و فرو رفتن نیش دشنه ای را در قلبش احساس می کرد'.
عبدالمجید نجفی، متولد سال 1339 تبریز و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است و علاوه بر تدریس در زمینه مسائل تئوریک ادبیات داستانی، دوره‌ای کارشناس و مربی کانون پرورش فکری بوده است. 
نجفی همچنین به‌عنوان داور و مدرس با کانون پرورش فکری و حوزه هنری همکاری و در شب شعرهای اردوهای سراسری آموزش و پرورش نیز شرکت داشته و با دفتر مطالعات ادبیات داستانی وزارت ارشاد وگروه‌های نقد داستان کیهان بچه‌ها و سروش نوجوان نیز همکاری دارد. 
از میان آثار او کتاب «برف‌آباد» از طرف کانون پرورش فکری، «در کوچه‌های خالی» در اولین جشنواره مطبوعات و «ستارخان» از طرف انتشارات کمک‌ آموزشی رشد، برگزیده شده‌اند.
رمان نجفی با عنوان «دختری به نام پریا» نیز از طرف شورای کتاب کودک در سال 1382 برگزیده شده است.
مجموعه داستان های «کت پشمی» و «کابوس ژنرال» و نیز داستان های «گمشدگان جنگل آیسولان»، «چشم‌های مادرم»، «پرنده‌های سحرآمیز» و «پسر کوهستان» از دیگر آثار خواندی نجفی در حوزه ادبیات داستانی است. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =