۵۰ درصد واحدهای روستایی دلفان فاقد سند هستند

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان در جلسه‌ای که با حضور دکتر رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس فرماندار دلفان برگزار شد، گفت: در سال ۹۶ جهش ۹ درصدی اجرای طرح هادی شهرستان دلفان را شاهد بودیم و تاکنون ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از اجرای طرح هادی روستایی بهره‌مند شده اند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مسعود رضایی بااشاره به پتانسیل های موجود و ظرفیتهای  بالای استان لرستان و میانگین جمعیت  ۵۴ درصدی جمعیت روستایی درشهرستان دلفان اظهارداشت : دراین شهرستان ۴۳۴ روستا وجود دارد که کار تهیه طرح هادی کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آن به طور صد در صد اتمام یافته است.

وی با بیان اینکه درصد بهرمندی شهرستان دلفان ازاجرای طرح هادی در ابتدای سال ۹۶ به‌میزان ۲۳ درصد بوده است افزود : به لطف پروردگار و مساعدت مسئولین ارشد شهرستان ، استان ، و بنیاد مسکن کشور  و زحمات همکاران توانسته ایم باجهش ۹درصدی ، بهرمندی شهرستان دلفان از اجرای طرح هادی را به ۳۲ درصد افزایش دهیم  .

مهندس رضایی با اشاره به اهمیت تهیه و اجرای طرح  منظومه روستایی افزود: بر اساس مصوبات برنامه ششم ، درکل کشور تعداد ۴۳ طرح منظومه روستایی تهیه شده است که ۲ طرح آن متعلق به استان  لرستان می باشد.

تهیه سومین طرح منظومه روستایی در استان

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اعلام اینکه طرح های منظومه روستایی دربخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز وبخش زاغه شهرستان خرم آباد تهیه گردیده است ، اظهار داشت:  طبق برنامه ریزی انجام شده سومین طرح منظومه روستایی در استان لرستان دربخش کاکاوند شهرستان دلفان تهیه خواهد شد .

مسعود رضایی با اشاره به  وظایف مشترک بنیادمسکن و ثبت اسناد درخصوص صدور سند روستایی افزود : تاکنون حدود ۸۰ هزار جلد سند روستایی درسطح استان صادر گردیده ، که سهم دلفان حدود یازده هزار است و هنوز ۵۰ درصد از واحد های روستایی دلفان فاقد سند می باشند که بنیاد مسکن آمادگی دارد در این رابطه اقدام نماید .

این مسئول  با اشاره به زلزله خیز بودن کشور باتاکید براهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی افزود: در زلزله اخیر کرمانشاه که با شدت ۶/۴ ریشتر به وقوع پیوست ، با رعایت اصول و ضوابط فنی و مهندسی  ، کمترین آسیبی به  واحدهای بازسازی شده توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی در مناطق آسیب دیده از زلزله کرمانشاه وارد نگردیده است .

آسفالت ۱۱۰۰۰۰۰ مترمربع راه در سطح استان

مدیر کل بنیادمسکن استان لرستان افزود: در سال گذشته بیش از یک‌میلیون و یکصد هزار متر مربع آسفالت درسطح استان اجرا گردیده که ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهرستان دلفان اجرا گردیده است .

در ادامه مهندس بهمنی فرماندار شهرستان دلفان باتشکر از خدمات بنیادمسکن لرستان در خصوص اقدامات و اجرای موفق طرح هادی و مقاوم سازی مسکن در سطح روستاهای استان ، بر ضرورت اطلاع رسانی به  عموم اشاره و بیان کرد:  نقش بنیاد در امور روستایی غیر قابل انکار است و ضرورت دارد برای خدمات هرچه بهتر به روستاها دهیاری ها با بنیادمسکن تعامل داشته و کارها را با مشارکت پیش ببرند ودرهمین راستا اعلام آمادگی نمود باپیگیری مشکلات پیش رو  درخصوص هماهنگی مسئولین شهرستان دلفان دراین خصوص همکاری نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =