گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور در کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور ، گفت : با توجه به نقشی که دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور، در اصلاح ، احیا ، توسعه و استفاده بهینه مراتع دارد ، باید جایگاهش ارتقا یابد و در بعضی قوانین و مقررات امور مرتع و مرتعداری باید ، بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، مهدی رجبی زاده در این گردهمایی اظهار داشت: از آنجاییکه ما نمی توانیم در اقلیم تغییری بوجود بیاوریم، باید در چارچوب مدیریت سازگار با اقلیم ، برنامه ریزی و تصمیم گیری اتخاد کنیم.
وی افزود: باید روی  شیوه ها و الگوهای جدید ، سرمایه گذاری و در رویکردمان به مرتع ، یک بازنگری داشته باشیم.
رجبی زاده خاطر نشان کرد: در این دو سه دهه ، عوامل متعددی در تخریب مراتع نقش داشته اند که همه عوامل را، بخوبی شناخته ایم و باید تلاش کنیم این عوامل بیش از این باعث تخریب مرانع نشوند.
این مقام مسوول افزود: فعالیت ها و عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع ، مانند کارهای سازه ای ، شاید نمود نداشته باشند ، ولی نقش بسزا و پایداری در مراتع دارند.
گفتنی است: گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور به مدت دو روز در کرمان برگزار می شود و  مباحثی از قبیل: اقتصادی کردن طرح های مرتعداری و  تدوین سند راهبردی مدیریت استراتژیک مراتع کشور ، در کارگاه های اختصاصی روسای مراتع منطقه یک کشور ، به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =