جمع آوری روزانه ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر اردبیل

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر اردبیل جمع آوری می شود و بر این اساس هر شهروند اردبیلی ۶۰۰ گرم زباله در روز تولید می کند، گفت: سالانه ۳۵ میلیارد تومان از جیب مردم صرف دفع زباله های تولیدی آنان می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حمید لطف اللهیان بیان کرد: در طول سه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت های خدماتی برای جمع آوری و دفع زباله به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این هزینه ها از خود مردم در قالب های مختلف گرفته می شود و در واقع مردم با تولید زباله بیشتر هزینه های بالاتری را برای این امر می پردازند.

لطف اللهیان ادامه داد: در صورت کاهش تولید زباله و دفعات جمع آوری زباله شهری از میزان این هزینه کاسته شده و در سایر حوزه های عمرانی و آبادانی شهری صرف می شود.
شهردار اردبیل گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر اردبیل جمع آوری می شود و بر این اساس هر شهروند اردبیلی ۶۰۰ گرم زباله در روز تولید می کند.

وی افزود:درشهرهای بزرگ کشور و در کشورهای توسعه یافته زباله ها به صورت هفتگی و یا سه روز یکبار جمع آوری می شود و هزینه کمتری نیز برای مردم و شهرداری ها به بار می آورد.

لطف اللهیان اظهار داشت: در استان اردبیل بیشتر مردم زباله ها را حتی یک روز هم در منزل نگهداری نمی کنند و به محض تولید زباله آن را در فضای بیرون در اختیار شهرداری قرار می دهند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای کاهش تولید زباله از مبدا گفت: هیچ دستگاه و یا نهادی به تنهایی نمی تواند در راستای فرهنگ سازی در این خصوص اقدام کند و باید تمامی دستگاه ها و رسانه ها در این امر پیشقدم باشند.

شهردار اردبیل بیان کرد: سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی شهرداری هزینه می شود و یک دهم این مبلغ نیز برای پسماند زباله صرف می شود که رقم بسیار بالایی است.

وی گفت: شهرداری اردبیل آمادگی دارد در راستای نهادینه کردن فرهنگ کاهش تولید زباله ۲۰ درصد از هزینه صرف شده برای جمع آوری زباله را به این حوزه اختصاص دهد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =