ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در ۱۸ حوزه لرستان

استاندار لرستان ، مدیر کل حوزه استانداری ،جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور ، معاون عمرانی استاندار لرستان،نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از طرح ها و پروژه های در حال احداث اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در این بازدید گفت : آبخیزداری یکی از روش های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است.

وی با اشاره به اهمیت احداث پروژه های آبخیزداری خاطرنشان کرد : سهم ۱۰ میلیاردی منابع طبیعی استان در راستای تفاهم نامه منعقد شده با سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور تخصیص داده خواهد شد.

دکتر خادمی آب و خاک را از سرمایه های مهم و ارزشمند دانست و تصریح نمود: اجرای پروژه های آبخیزداری می تواند تاثیر بسزایی در تغذیه سفره های آب زیرزمینی داشته باشد.

ساخت و تکمیل پروژه های آبخیزداری در ۱۸ حوزه استان

در ادامه ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه ها و طرح های آبخیزداری گفت : ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۱۸ حوزه آبخیز ، در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

نجفی با ارائه گزارشی از طرح جامع حوزه آبخیز دره نصب شهرستان خرم آباد اظهار داشت : این حوزه با مساحت ۱۵۶۰۰ هکتار ، با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در بخش مکانیکی ، ۱۰۰ درصد بیولوژیکی و گیاهپزشکی ، ۵۰ درصد ترویج و کاداستر در حال اجرا می باشد.

وی بیان کرد: اکثر پروژه های آبخیزداری که در این ۱۸ حوزه در حال اجراست ، اهدافی همچون جلوگیری از سیلاب ، جلوگیری از فرسایش خاک ، اخذ رسوبات ، تغذیه سفره های آب زیرزمینی ، جمع آوری رواناب ها جهت استفاده در جنگلکاری ، کمک به معیشت مردم و ... را دنبال می کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =