اصفهان میزبان نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس می‌شود

نخستین نمایشگاه بین المللی هنر ـ صنعت مد و لباس (مداکس) به میزبانی اصفهان و با حضور مدیران و فعالان صنعت پوشاک برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، نخستین نمایشگاه بین المللی هنر ـ صنعت مد و لباس (مداکس) به میزبانی اصفهان و با حضور مدیران و فعالان صنعت پوشاک برگزار می شود، این نمایشگاه در حالی برگزار می شود که شهر اصفهان از دیرباز یکی از تاثیرگذارترین شهرهای کشور در زمینه صنایع تولیدی نساجی و پوشاک بوده و نقش بسزایی در تغییرات اقتصادی و اجتماعی کشور داشته است.

 بر این اساس، ستاد برگزاری نمایشگاه مداکس (هنر صنعت مد و لباس) با حمایت و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه صنف پوشاک اصفهان، کارگروه ساماندهی مد و لباس و همچنین بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی، با تشکیل تیم کارشناسی و بررسی دغدغه‌ها و معضلات موجود در صنعت مد و پوشاک کشور، اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی هنر ـ صنعت مد و لباس ایران در روزهای ۹ تا ۱۱ اسفندماه ۹۷ خواهد کرد.

بر این اساس و با توجه به لزوم هم‌افزایی پتانسیل‌ها نشست هم اندیشی در اتحادیه صنف پوشاک اصفهان برگزار شد. در این نشست که با حضور اعضای اتحادیه، فعالان این صنعت و همچنین مدیران ستاد برگزاری نمایشگاه مداکس تشکیل شد، دغدغه‌ها، معضلات و چشم‌انداز این صنعت در استان مطرح و نظرات کارشناسی و تخصصی پیرامون نقش نمایشگاه در پیشبرد اهداف این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

 در این جلسه مدیران ستاد برگزاری نمایشگاه مداکس به تبیین چشم‌انداز این نمایشگاه پرداخته و دغدغه‌های اتحادیه و فعالان این صنعت را دغدغه ستاد برگزاری دانسته و تاکید کردند متولی امر پوشاک در هر استان اتحادیه پوشاک آن استان است.

 ابراهیم خطابخش، رئیس اتحادیه صنف پوشاک اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه جامعه پوشاک و صنعت مد به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این حوزه نیاز جدی دارد، گفت: حضور در نمایشگاه مداکس فرصتی ارزشمند برای صاحبان صنعت مد و پوشاک به شمار می رود چرا که نمایشگاه، مهمترین و موثرترین ابزاری است که همه فعالان یک صنعت در فضای رقابت و تعامل کنار یکدیگر حضور یافته و در نهایت سبب پیشرفت یک صنعت شوند.

 به گفته وی عرضه محصولات، نوآوری‌ها و فناوری‌های روز در فضای نمایشگاه نگاه متفاوتی در روش‌های توسعه و رونق کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

خطابخش همچنین خواستار حمایت همه اعضا از نمایشگاه و همچنین حمایت دیگر اتحادیه‌های مرتبط با موضوع صنعت مد و پوشاک شد.

 سید محمد کسایی، یکی از تولیدکنندگان معتبر صنعت پوشاک استان اصفهان نیز در این نشست، نمایشگاه را عرصه ای عنوان کرد که می تواند آینده شرکت‌ها و فعالان را در تمامی صنایع تضمین کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه می‌تواند حس رقابت در افراد را برانگیزد چرا که اگر رقابت نباشد، هرگز پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

حسن مختاری، یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر و بزرگ پوشاک در استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: هر نمایشگاه و رویداد دو بخش اصلی دارد؛ یکی ستاد برگزاری و دیگری مشارکت‌کنندگان در آن نمایشگاه و رویداد که البته با توجه به شناختی که از تیم برگزاری نمایشگاه دارم، بخش‌های مدیریتی، فنی و هماهنگی‌های لازم توسط ستاد برگزاری نمایشگاه به نحواحسن انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: لازم است ما صاحبان صنایع مد و پوشاک نیز رسالت خود را در بخش مشارکت‌کنندگان با حضور قدرتمند در این فرصت طلایی به بهترین شکل انجام دهیم

گفتنی است نخستین نمایشگاه بین المللی هنر ـ صنعت مد و لباس (مداکس) طی روزهای ۹ تا ۱۱ اسفندماه امسال و در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.

​۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =