وزیر راه و شهرسازی از غرفه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی و نماینده شهر کرج از غرفه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان البرز در نمایشگاه بین المللی مصلی تهران، بازدید کردند.

به گزارش خبر آنلاین، دیروز عصر نخستین  نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی در نمایشگاه بین المللی مصلی تهران با حضور محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- افتتاح شد و همچنین از غرفه اداره کل و شهرسازی استان البرز بازدید به عمل آورد.
تقی رضایی - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز- در این بازدید ضمن معرفی دستاوردهای ستاد بازآفرینی شهری استان توضیحات جامعی  به مقام عالی وزارت ارائه کرد. 
رضایی با بیان اینکه استان البرز با مساحتی بالغ بر پنج هزار و ۱۴۲ کیلومتر مربع، بر اساس آخرین سرشماری، بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر را در خود جای داده است، گفت: مساحت محدوده مورد هدف در استان پیرامون موضوع باز آفرینی شهری حدود دو هزار و ۲۲۸ هکتار است که پنج درصد مساحت شهرها را شامل می شود. 
وی اضافه کرد: براساس مطالعات انجام گرفته بیش از  ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز در این مناطق ساکن هستند همچنین ۴۲ محله در استان البرز مورد هدف طرح بازآفرینی قرار دارد که محلات مطالعه شده ۱۵ محله شامل ۶ محله در شهر کرج، سه محله در محمدشهر، دو محله در نظرآباد، دو محله در کمال شهر و دیگر محله‌ها بوده که اگر محلات مطالعه نشده را نیز به این ۱۵ محله اضافه کنیم این رقم به ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد . 
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: سکونتگاه های غیر رسمی، محلات بافت ناکارآمد میانی و بافت ناهمگون شهری مورد توجه ستاد بازآفرینی استان قرار دارند همچنین با اعلام اینکه از دیگر طرح های بازآفرینی شهری بعنوان یک پروژه خاص ،  تولید مسکن درتپه مرادآب اسلام آباد می باشد که با توجه به حساسیت این منطقه درقالب طرح ویژه ای حدود٤٠٠ واحد توسط شهرداری و راه شهرسازی برنامه ریزی شده است . ضمناً ١٦ طرح پیشگام تولید مسکن در محلات هدف که درهرطرح حدود ٨٠ الی١٠٠ واحد هدف گزاری شده است . 
رضایی با اشاره به اینکه مهمترین هدف ما تحقق اهداف ارکان اصلی ۹ گانه برنامه بازآفرینی در استان می باشد که در نهایت موجب بهبود وضعیت معیشت ساکنین محلات بازآفرینی و بالابردن کیفیت زندگی و رضایتمندی  شهروندان است، افزود:  در این راستا درصدد است تا متوسط سرانه‌های مربوط به خدمات و زیرساخت‌های شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به متوسط شهری واقع در آن‌ها برساند و بی‌تردید رسیدن به اهداف موردنظر اجرایی، نیازمند به پیش‌زمینه‌های است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی دخیل (دستگاه‌های ستاد ملی- استانی و شهرستانی) در چهارچوب وظایف قانونی مربوط به بازآفرینی شهری است.
وی بیان داشت: میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌ و بودجه برای پیاده‌سازی برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا بر اساس آن تزریق کمک‌های فنی و اعتباری استان‌ها از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال باشد  که سهم استان البرز در دریافت بودجه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور برای کمک به انجام اقدامات حوزه بازآفرینی در سال جاری حدود ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در پایان گفت: سازمان های مردم نهاد و سمن ها در قالب انجمنهای  خیریه ، NGO ها در طرحهای بازآفرینی استان و تصمیم گیریها مشارکت مطلوب داشته باشند زیرا این سازمان ها نقش موثری جهت حل مسائل اجتماعی و فرهنگی بالاخص مسأله اشتغال و به ویژه اشتغال بانوان دارند.
لازم به ذکر است در این بازدید کولیوند -نماینده مردم شهر کرج در مجلس شورای اسلامی- ، پروانه مافی -نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی- و چند تن از معاونین وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =