جلوگیری از مهاجرت پزشکان متخصص اراک از اهداف مهم ساخت و راه اندازی بیمارستان سینا

رییس بیمارستان فوق تخصصی سینا گفت: حفظ سرمایه های علمی در حوزه پزشکی و جلوگیری از مهاجرت پزشکان متخصص از اراک از مهمترین اهداف ساخت این بیمارستان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ دکتر مرتضی صدیقی که در نشست صحن علنی این هفته شورای کلانشهر اراک در جمع اعضای پارلمان شهری سخن می گفت ، با بیان مطلب فوق ادامه داد : ایجاد بخش ها و امکانات پزشکی و درمانی که در این شهر وجود نداشت و مردم برای برخورداری از خدمات با مشکل مواجه بودند و همچنین هزینه شدن بخشی از درآمد پزشکان که از شهروندان اراکی تامین می شود در این شهر از دیگر اهداف راه اندازی بیمارستان سینا با قریب به 80 درصد تامین منابع از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و آورده سهامداران می باشد.
او با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم 380 نفر و اشتغال غیر مستقیم حدود 600 نفر با گذشت یک و نیم سال از بهره برداری و فعالیت بیمارستان فوق تخصصی سینا تاکید کرد : انتظار همکاری و حمایت بیشتر مسئولان در روند ساخت و راه اندازی این بیمارستان که تنها 20 درصد منابع مالی آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده را برای رفع مشکلات موجود داشتیم که کمتر به این مسئله توجه شد .
*اخذ مجوز پزشکی ورزشی و بازتوانی قلب و ریه برای اولین بار در کشور
دکتر صدیقی با بیان اینکه تجهیزات به روز در بخش شیمی درمانی بیمارستان سینا برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی وجود دارد ، از راه اندازی دستگاه رادیوتراپی این بخش تا اواخر بهمن ماه خبرداد و گفت :تمامی مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان و سازمان انرژی اتمی برای راه اندازی این دستگاه اخذ شده است و به نوعی یکی از پیشرفته ترین تجهیزات حتی در کشور می باشد.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا در بخش دیگری از صحبت های خود از اخذ مجوز مرکز پزشکی ورزشی و بازتوانی قلب و ریه برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت : بخش درمان ناباروری این بیمارستان نیز به واسطه تجهیزات مدرن و به روز یکی از بهترین بخش های درمانی در کشور است و می تواند در آینده پذیرای بیمارانی از سطح کشور و حتی خارج از کشور باشد.
او تصریح کرد : این بیمارستان تنها بخش اطفال را در اراک راه اندازی کرد و متخصص اطفال به صورت شبانه روزی در بیمارستان مستقر است که علیرغم سودآور نبودن این اقدام ، اما به لحاظ لزوم خدمات رسانی این امر با پرداخت یارانه از سوی بیمارستان محقق شده است.
*انتظار همکاری بیشتر بیمه ها برای برخورداری مردم از خدمات مناسب درمانی
دکتر صدیقی عدم همکاری بیمه ها را یکی از مهمترین مشکلات عنوان و بر لزوم نگاه عادلانه بین بخش دولتی و خصوصی و در نظر گرفتن امکانات و تعداد تخت های بیمارستانی در تعیین سقف پرداختی تاکید کرد و افزود : بیمارستان سینا با محدودیت های بسیاری در حوزه سرپایی مواجه شده است و در بحث ام آر آی، رادیوتراپی ، شیمی درمانی ؛ سازمان بیمه تامین اجتماعی مایل به عقد قرارداد با بیمارستان نیست و این امر باعث می شود که علیرغم موجود بودن امکانات شیمی درمانی در این بیمارستان ، تمامی بیماران به بیمارستان آیت الله خوانساری هدایت شوند.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا به پرداخت مطالبات سال گذشته این بیمارستان ( از تیرماه تا پایان سال ) توسط بیمه سلامت در سه روز گذشته اشاره و بیان کرد : برای سال ٩٧ سقف ٥٩ میلیون تومان از سوی بیمه سلامت برای بیمارستان تعیین شده که مصداقی از عدم حمایت از بیمارستان های خصوصی است و باعث می شود تا ضمن محروم شدن مردم از برخورداری از امکانات درمانی مناسب تر ، عملا به دیگر مراکز درمانی هدایت شوند در حالی که باید عدالت درخصوص بخش دولتی و خصوصی حفظ شود.
او با بیان اینکه تسهیلات دریافت شده از بانک ملی از قالب تسهیلات مربوط به بنگاه های زود بازده خارج شده است و بابت این امر باید سود بیشتری را برای تسهیلات متقبل شویم که مشکل آفرین است، تصریح کرد: ٢٦ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات توسط سهامداران چک صادر شد که تاکنون ٢٠ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و امید است تا ٦ ماه آینده این دوره بحران پشت سر گذاشته شود.
دکتر صدیقی در پایان بر این نکته تاکید کرد که بیمارستان سینا تنها بیمارستان خصوصی شهر اراک است که با ١٦٥ تخت در ٨ طبقه و ١١ هزار مترمربع مساحت و ٢٢ هزار مترمربع زیربنا ، طراحی مدرن و لوکس و هتلینگ بی نظیر احداث شده و در حال حاضر دارای اتاق های یک تخته، دوتخته و vip است.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =