تخصیص ۴۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طی ده سال گذشته

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت : از مجموع اعتبارات مصوب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ، طی ده سال گذشته تنها حدود ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پنجمین نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که با حضور استاندار مرکزی تشکیل شد ، با اشاره به این مطلب افزود : از کل رقم در نظرگرفته شده برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ، ۱۸۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت بود که طی سال ۸۷ تا ۹۷ بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان لحاظ و در نهایت حدود ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و عملا تا به امروز ۲۲ درصد مجموع اعتبار کلی طرح که حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بوده ، اختصاص یافته است.
رقیه یادگاری بیان کرد : اجرای برخی از مصوبات این طرح مانند گازرسانی به کوره‌های آجرپزی، خروج‌دیگ‌های قدیمی ایرالکو از مدار، توسعه فضای سبز هزار هکتاری که وابستگی به بودجه و منابع مالی دولتی نداشت ، به اجرا رسیده است.
او با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۶ مقرر شد ، که طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک توسط دانشگاه اصفهان تهیه و سهم صنایع و خودروها نیز مشخص شود ، ادامه داد : با توجه به تغییر در وضعیت ترافیک شهری، آلایندگی صنایع و نوع و میزان آلاینده‌ها ، در سال ۱۳۹۴ تصمیم بر بازنگری طرح اتخاذ شد و در نهایت کمیته فنی تشکی ل، چارچوب کار و شرح خدمات تهیه شد.
یادگاری تهیه سیاهه انتشار یا پایگاه داده‌ای از منابع آلاینده‌ها را که شامل مشخصات ، نوع و میزان آلاینده‌ها در بازه زمانی و مکانی است ، لازمه و ورودی بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک عنوان کرد و گفت : تهیه این سیاهه حدود ۷۰ درصد از کار بازنگری را به انجام می‌رساند به همین دلیل تلاش بر لینک این دو طرح و پژوهشکده محیط زیست و دانشگاه امیرکبیر پیگیری شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه تهیه این پایگاه داده ای و انتشار اطلاعات مربوطه در خصوص شهر اراک تا تیرماه سال آینده تکمیل خواهد شد ، اظهار داشت : پس از ارائه این اطلاعات می توانیم با مدل سازی و پیش بینی منابع آلایندگی و مشخص شدن سهم هر یک ، تصمیمات موثرتری در این خصوص اتخاذ شود و بندهای دیگر طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک نیز اجرا شود.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =