روزنامه ۱۹ دی: آقای امیرآبادی مقداری منصف هم باشید

روزنامه ۱۹ دی در یادداشتی نوشت: آقای احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و از فعالان جریان پایداری در مجلس شب دوشنبه مهمان برنامه تلویزیونی متن و حاشیه بود، برنامه‌ای که همواره حاشیه‌هایش با اهداف و اغراض که مجری آن ازخود نشان می‌دهد بر متن چیره دارد.

آقای امیرآبادی در این برنامه در اعتراض به کم شدن بودجه برخی مؤسسات مانند مؤسسه آیت‌الله مصباح ضمن سلیقه‌ای توصیف کردن کاهش بودجه مؤسسات فرهنگی خاطرنشان کرد بودجه مؤسسه پژوهشی امام خمینی (آیت الله مصباح) صد درصد کاهش پیدا کرده ولی بودجه دفتر تبلیغات که مدیرش آقای واعظی، برادر رئیس دفتر رئیس جمهور است، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

آقای امیرآبادی در این برنامه هرچند می‌گوید که علت این افزایش را نمی‌داند! ولی به شکل موذیانه‌ای‌ سعی می‌کند چنین القاء کند که قرابت برادری باعث افزایش بودجه دفتر تبلیغات شده است. این ادعای امیرآبادی درحالی است که مؤسسه آقای مصباح که بطور ویژه در این برنامه مورد نظر ایشان بود، طی ۱۰ ساله گذشته که آقای امیرآبادی عمده مدت آن را نماینده مجلس بود، ۶۴/۷۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است و بودجه دفتر تبلیغات در این مدت کمترین رشد را نسبت به دیگر مراکز حوزوی داشته و بودجه آن در یکدوره ده ساله فقط ۱۵/۱۹۵ افزایش یافته است.

قطعاً سؤال بی‌پاسخی است که از ایشان پرسیده شود که چرا زمانی که به شکل سلیقه‌ای بودجه برخی مراکز خاص آن هم به شکل نجومی افزایش پیدا کرد ساکت بود؛ شاید جرأتش را نداشت. البته حق مطلب این است که مردم باید بدانند بودجه‌هایی که این مؤسسات می‌گیرند، برای چه اموری مصرف می‌شود. برآیند افکار عمومی این است که بخشی از این بودجه در برخی مراکز صرف تبلیغات علیه دولت می‌شود.

از سوی دیگر درباره افزایش بودجه دفتر تبلیغات ذکر این نکته ضروریست، به دنبال ارسال نامه‌ای از سوی هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش بودجه این دفتر با توجه به مأموریت محوله جدید در مناطق آسیب پذیر و تشکیل قطب‌های فکری و فرهنگی، معظم له امسال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور می‌دهند که بودجه دفتر افزایش یاید.

اگر آقای امیرآبادی عینک جناحی و غرض ورزانه خود را کنار می‌گذاشت و مقداری پرس و جو می‌کرد، اینگونه مرکزی را که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با رئیس و مدیران آن می‌فرمایند دفتر تبلیغات یک پدیده در قم است که از جنس مجموعه قم سنتی نیست، یک جنس دیگر است،‌ آنگونه به سخره نمی‌گرفت.

۶۱۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =