برنامه ونزوئلا برای اخراج دیپلمات‌های آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پایگاه خبری شبکه‌ ای‌بی‌سی نیوز به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد کاراکاس اخراج دیپلمات‌های آمریکایی را به تعویق انداخته است.

به گزارش ای بی سی نیوز، پس از آنکه خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا چهارشنبه گذشته خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد، آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اقدامی مداخله جویانه، وی را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند و نیکلاس مادورو را که سال گذشته در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد را با عنوان رئیس جمهور سابق ونزوئلا و فاقد اختیارات قانونی اعلام کردند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

مادورو در واکنش به این اقدام مداخله جویانه، سه روز به دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد تا این کشور را ترک کنند، اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است وی رئیس جمهور قانونی ونزوئلا نیست و چنین اختیاری ندارد. 

پیشتر وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد واشنگتن و کاراکاس به دنبال تشکیل «دفتر حافظ منافع» هستند تا برای ۳۰ روز آینده کمترین حضور دیپلماتیک را حفظ کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =