باهنر: در انتخابات اخیر حبیبی برای اتحاد رویکردش را تغییر داد

ایلنا نوشت: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مرحوم حبیبی وقتی وارد بحث عمرانی و سیاسی می‌شد از کار فرهنگی غفلت نداشت، تاکید کرد: ایشان ضمن اینکه به تشکیلات اهمیت می‌داد، اگر فکر می‌کرد وظیفه شرعی با وظیفه تشکیلاتی یکی نیست، قطعا به وظیفه شرعی خود عمل می‌کرد.

 محمدرضا باهنر عصر امروز در مراسم ترحیم محمد نبی حبیبی گفت: قطعا روح بلند مرحوم حبیبی راضی است که ما تبریک عرض کنیم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را و بزرگوارانی که طی این چهل سال همت خود را به کار بستند.

وی با بیان اینکه در طول چهل سال انقلاب و پانزده سال قبل انقلاب زیر و بم‌‌های زیادی وجود داشت، اظهار داشت: کسانی که از روز اول همت کردند، نصرت الهی را اقامه کردند و و به امام اقتدا کردند؛ امامی که می‌‌گفت عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنید. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: از امام می‌‌پرسیدند تا به حال از چیزی ترسیدید و امام می‌‌گفت جز خدا از هیچ چیز نترسیده‌‌ام و به همین دلیل است زمانی که می‌‌خواستند او را دستگیر کنند با زمانی که در هواپیما در سال ۵۷ به کشور بازمی‌گشت، هیچ تفاوتی نداشت و این را همراهان او که در این دو واقعه حاضر بودند، می‌‌گویند.

باهنر با بیان اینکه زمانی مقام معظم رهبری می‌‌خواستند اخلاص را تعریف کنند، می‌‌گفتند کار مخلصانه کارهای قبل از انقلاب بود، تصریح کرد: طمع نداشتند که رییس‌‌جمهور و وزیر و امام جمعه شوند. در این مسیر عده‌‌ای خسته شدند و کولبار را بر زمین گذاشتند و بعضی دوربرگردان دور زدند و برخی پشیمان شدند و برخی هم به این راه ادامه دادند.

وی افزود: مرحوم حبیبی یکی از آنهایی بود که در این راه ماند و در مدتی که من ایشان را می‌‌شناسم - که تقریبا چهل سال می‌‌گذرد - در هر مقطعی از انقلاب که گفتند، وظیفه انجام داری، احساس مسولیت می‌‌کرد و وظیفه خود می‌‌دانست که انجام دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مرحوم حبیبی وقتی وارد بحث عمرانی و سیاسی می‌‌شد از کار فرهنگی غفلت نداشت، خاطرنشان کرد: ایشان ضمن اینکه به تشکیلات اهمیت می‌‌داد، اگر فکر می‌‌کرد وظیفه شرعی با وظیفه تشکیلاتی یکی نیست، قطعا به وظیفه شرعی خود عمل می‌‌کرد.

وی اضافه کرد: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری وقتی تشکیلات موافق نبود، لازم بود ایشان رویکرد خود را عوض کند او عوض کرد، چون اتحاد را مورد توجه قرار می‌داد. 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =