نمایشگاه عکس اشک و شمشیر نگاه موشکافانه به مناسک داشت

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول گفت: نقطه عطف نمایشگاه عکس اشک و شمشیر نگاه موشکافانه و جدیدی بود که غالب مردم آن را ندیده اند.

حجت اله آریایی نیا، رئیس میراث فرهنگی دزفول در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: بی شک کار فوق العاده و نگاه جدیدی به سوگواری و مراسم تعزیه آنهم ثبت لحظه های ندیده و یا کمتر دیده شده این نمایشگاه و توجه قشر هنرمند و جوانان دلسوز برای شناساندن و معرفی فرهنگ عاشورا جای خوشوقتی دارد و بسی ارزشمند و ماندگار است.

آریایی افزود: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام چیزی نیست که مردم با آن اخت و الفت نداشته باشند.

وی اظهار کرد: نکته ارزشمند این نمایشگاه که نقطه عطف و قدرت آن است. چیزی نیست جز نگاه موشکافانه و جدیدی که غالب مردم یا آنرا ندیده و یا توجه نکرده اند.

وی افزود: گستردگی حیطه جغرافیایی بازدیدکنندگان و شهرهای مختلف استان نویدبخش توجه و نگاهی نو به فلسفه همدلی و همزبانی فرهنگ های متنوع استان زرخیز خوزستان است.

رئیس میراث فرهنگی دزفول گفت: در اینجا ضمن عرض سپاس از شما وخسته نباشید به هنرمندان عزیز ذکر این نکته حائز اهمیت است که اینگونه ثبت و بسط عکس ها و برپایی نمایشگاها گامی ارزشمند در جهت معرفی و جذب گردشگران چه در بخش فرهنگی و چه در بخش گردشگری مذهبی خواهد شد.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس اشک و شمشیر که پیش از این در معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و به دبیری قاسم منصور آل کثیر برپا شده بود، در مرحله ای جدید و به مناسبت ایام فاطمیه توسط مهدی عاملی در خانه تاریخی تیزنوی دزفول به مدت سه روز برگزار شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =