۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
مخالفان تمامیت دولت انگشت‌شمارند

دولت منتقدان جدی دارد اما این منتقدان مخالف با تمامیت دولت نیستند. تردیدی نیست که مخالفان تمامیت دولت در طیف اصولگرایان تعریف می‌شوند اما در اقلیت هستند. سیاسیونی که مخالف تمامیت دولت هستند گرچه سروصدا زیاد دارند اما انگشت‌شمارند و تعداد آنها را نباید بزرگ‌نمایی کرد. معتقدم نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم ولی سیاستی را که آنها دارند بیان می‌کنند خیرخواهی برای کشور نیست.

گرچه این عده می‌گویند همه مشکلات امروز کشور گردن دولت آقای روحانی است اما این تحلیل درستی نیست چون نمی‌توان عملکرد دولت‌های گذشته را نادیده گرفت و گفت فقط و فقط این دولت مسبب این وضعیت است ضمن آن که مجلس هم در اداره و ریل‌گذاری برای اداره کشور مسئولیت دارد.

این افراد بیشتر تمایلات خود را بیان می‌کنند تا این که بخواهند واقعیت را بگویند. همگان می‌دانند سیاست صریح رهبری تقویت دولت است و بارها هم این مسئله را اعلام کردند. معتقدم اکثریت اصولگرایان که مخالف این دیدگاه هستند نباید سکوت‌پیشه کنند بلکه باید موضع‌گیری صریح داشته باشند.

البته در بین اصلاح‌طلبان هم کسانی پیدا می‌شوند که معنای کلام‌شان استعفای دولت است، با این توجیه که دولت یا باید در مقابل حاکمیت بیاستد یا قهرمانانه از قدرت کنار برود. این طیف از اصلاح‌طلبان معتقدند اگر دولت روحانی این کار را انجام ندهد هزینه اصلاح‌طلبان را بالا می‌برد پس نبودش بهتر از بودش است.

* تحلیل‌گر مسائل سیاسی

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =