۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
متروی کرج، وعده‌ای که هنوز محقق نشده!

رئیس کمیته عمرانی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ شورای اسلامی شهر کرج گفت که شهرداری این کلانشهر باید در خصوص پروژه مترو به جمع بندی کارشناسی برسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، مهدی حاجی قاسمی در جلسه کمیته عمرانی، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: فاز اول خط ۲ قطار شهری مجموعاً ۲.۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که چنانچه طی ۱۸ ماه آینده حدود هزار میلیارد تومان به پروژه تزریق مالی شود، می توان به افتتاح محدود چند ایستگاه در افق سال ۹۹ امیدوار بود.

وی افزود: شاید اعداد و ارقام بر روی کاغذ بزرگی خود را نشان ندهند اما واقعیت آن است که در موقعیت کنونی درآمدزایی و منابع مالی بسیار محدود است و جذب این اعدادِ بزرگ کار آسانی نیست. در ابتدای شروع کار مترو در فصل جدید مقرر شده بود که از ظرفیت فاینانس استفاده شود اما متاسفانه این وعده محقق نشد و معتقدم که میزان کمک مالی مدیریت شهری کرج به مترو باید به اندازه حمایت های دولت باشد.

عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت که شهرداری باید در خصوص نحوه تکمیل طرح های بزرگ عمرانی به صدای واحد برسد و سیاستی یکپارچه داشته باشد. حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست نیز تصریح کرد: در هر روی مدیریت شهری افزون بر هزار میلیارد تومان در این پروژه ملی مستهلک کرده و نباید ادامه پیشرفت فیزیکی پروژه را معطل گذاشت.

در ادامه مقرر شد تا ردیف های اعتباری درخواستی از سوی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری لازم به عمل آید. اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز با انتقاد از برخی حمایت های مالی مدیریت شهری از نهادهای مختلف، تاکید کرد که آنها در صحنه اقدام و عمل هیچ گونه همکاری متقابلی ندارند.

در پی تذکر فرج اله ایلیات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر لزوم توجه به استانداردسازی معابر در مناطق محروم و پُرجمعیت، ردیف اعتباری این مهم از ۴۰ به ۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت. یادآور می شود در این جلسه بودجه پیشنهادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج و سازمان های تابعه مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =