اگر قصد آغاز فروش محصولاتتان را در اینترنت دارید لازم است قبل از راهاندازی فروشگاه آنلاین تمام جوانب آن را بسنجید و روشهای مختلف ساخت فروشگاه آنلاین را بررسی کنید و با توجه به نوع محصول، پیشبینی میزان فروش، منابع انسانی موجود در تیم، میزان بودجه مورد نظر، فروشگاه ساز مناسب را انتخاب کنید.
دستهبندی فروشگاه های اینترنتی بر اساس نوع محصول یا خدمات
- فروشگاه کالای فیزیکی مانند لباس، کتاب، دوچرخه و ...
- فروشگاه فایل یا کالای دیجیتال مانند موسیقی، فیلم، کتاب الکترونیکی و ...
- فروش خدمات مانند بلیت، بیمه و ...
یک فروشگاه ساز خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
1- پنل مدیریتی و امکانات پایه
مهمترین بخش هر فروشگاه اینترنتی، پنل مدیریتی آن است. شما میتوانید با استفاده از این پنل محصولات خود را به وبسایت اضافه کنید و تصویر، ویدئو و ویژگیهای هر محصول را آپلود کنید. همچنین میتوانید قالب فروشگاه و مسائل مالی، انبارداری و ارسال را از این طریق مدیریت کنید.
2- قابلیت پشتیبانی از انواع محصولات
ممکن است شما قصد داشته باشید در وبسایت خود محصولات دیجیتال مانند فایل و موسیقی و یا خدمات مانند خدمات قالیشویی را ارائه دهید. نکته مهم اینست که آیا فروشگاه ساز مدنظر شما این مدل از فروش را پشتیبانی میکند یا خیر. بطور مثال برخی از فروشگاه سازها، فروشگاه ساز قایل نیستند.
3- بهینه بودن برای موتورهای جستجو (سئو)
یکی از بهترین کانالهایی که میتواند ترافیک با کیفیتی از کاربران را به سمت فروشگاه شما هدایت کند، موتورهای جستجو هستند. بطور کلی اگر میخواهید در رتبههای بالای جستجوی گوگل ظاهر شوید، دو فاکتور را باید رعایت کنید. اول اینکه ساختار کد وبسایت شما باید مطابق با دستورالعملهای گوگل باشد و از نظر سرعت و زمان بارگذاری وضعیت مناسبی داشته باشد و دوم اینکه باید در توضیحات محصولات و سایر صفحات مانند وبلاگ، محتوای متنی، تصویری و ویدئویی مناسبی به مخاطب ارائه کنید. در نتیجه باید از فروشگاه سازی استفاده کنید که برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.
4- ویرایش پوسته یا قالب
رابط کاربری فروشگاه تاثیر زیادی بر جلب اعتماد مشتری و فرایند خرید مشتریان دارد. فروشگاه ساز میبایست تنوع قالب مناسبی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید بر اساس نوع محصول بهترین قالب را انتخاب کنید. همچنین باید این امکان را داشته باشد که بتوانید قالب مورد نظرتان را در پنل مدیریتی ویرایش کنید و به شکل دلخواه درآورید.
5- امکانات مناسب برای تحلیل وبسایت
فروشگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد که به ابزارهای تحلیلی متصل شود و یا در پنل مدیریتی خود این امکان را داشته باشد که بتوانید میزان ترافیک ورودی از منابع مختلف را مشاهده کنید و نرخ تبدیل آنها را مشاهده کنید. از جمله این ابزارها میتوان به Google Analytics و Search Console اشاره کرد.
از میان فروشگاه سازهایی که در حال حاضر در ایران در حال فعالیت هستند، سازیتو یک فروشگاه ساز حرفهای و کامل است که هر سه حالت فروشگاه کالای فیزیکی، فروشگاه فایل و فروش خدمات را پوشش میدهد. پنل مدیریتی پیشرفته سازیتو با رابط کاربری ساده و جذابش اضافه کردن محصولات و آپلود تصاویر را بسیار ساده کردهاست. این پلتفرم دارای ۶ قالب متنوع و جذاب است که کاملا قابل ویرایش هستند و میتوانید آنها را شخصیسازی کنید.
فروشگاههایی که توسط این پلتفرم ساخته میشوند به طور اتوماتیک برای موتورهای جستجو بهینه شدهاند و با قرار دادن محتوای مناسب برای محصولات، فروشگاه شما در گوگل پس از مدت زمان اندکی در رتبههای بالا نمایش داد خواهد شد. همچنین در این پلتفرم شما قادر هستید انواع کدهای مربوط به تحلیل دادههای وبسایت را در فروشگاه خود قرار دهید و فرایندهای بازایابی را بصورت حرفهای آغاز کنید.
نکته قابل توجهی که سازیتو را از سایر فروشگاهها متمایز میکند، رایگان بودن آن است. در واقع در این پلتفرم شما میتوانید بدون پرداخت هرگونه وجهی فروشگاه خود را بطور کامل بسازید و فروش را آغاز کنید. سازیتو تنها در هر سفارش ۴ درصد کارمزد از شما دریافت خواهد کرد.
اگر میخواهید امکاناتی همچون درگاه پرداخت شخصی، ایجاد کد تخفیف، وبلاگ شخصی، جستجو و فیلتر، تعریف مدیر با سطح دسترسی، ارسال پیامک هنگام ثبت سفارش و ... را داشته باشید، میتوانید از نسخه حرفهای سازیتو استفاده کنید که در اینصورت با پرداخت مبلغ اولیه دیگر برای هر خرید کارمزد پرداخت نخواهید کرد.
برای مشاهده کامل امکانات نسخه رایگان و حرفهای به وبسایت سازیتو مراجعه کنید.
2121





