شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با وظیفه نظارت بر کیفیت ، آلایندگی و خدمات پس از فروش خودرو، بازرسی دستگاه‌های شهربازی‏، ‌بازرسی تجهیزات صنعتی و چند پروژه دیگر‏ به مبلغ 16 میلیارد و 300 میلیون تومان واگذار شد.

 این واگذاری از آن جهت عجیب است که این شرکت فقط خدماتی فنی و مهندسی ارائه می‌داد و گزارش‌های آن مخصوصا در مورد خودرو اعتباری ملی داشت چنانچه در جایگاه بازوی نظارتی برای سازمان‌های مختلف تثبیت شده بود.

گفته می‌شود وزارت صنایع و سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن ایران رایزنی‌های بسیاری برای حفظ این شرکت که نهاد نظارتی بر صنایع مختلف و خودروسازان بود انجام داده اما با اصرار وزارت اقتصاد و دارایی فعلا نتوانسته از قطعی شدن این معامله جلوگیری کند.

گزارش‌های این شرکت در مورد کیفیت خودروها به صورت ماهانه و گزارشات خدمات پس از فروش خودروسازان که هر شش ماه اعلام می‌شود در سال‌های گذشته به مرجعی برای کیفیت خودروها و خدمات تبدیل شده و خودروسازان برای کاهش نمرات منفی و افزایش رتبه خود انگیزه بسیاری داشتند. همچنین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مباحث آلایندگی خودروها را نیز بررسی و به شکایات خریداران خودروهای داخلی و خارجی نیز رسیدگی می‌کرد.

سازمان گسترش و نوسازی در یک سال گذشته فروش بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه را در برنامه کاری داشته و از جمله 20 درصد باقیمانده سهام خود در ایران خودرو و سایپا را که هر یک چند صد میلیارد تومان می‌شود واگذار خواهد کرد و از این رو واگذاری شرکتی که تولیدی نبوده و فقط 16 میلیارد تومان ارزش داشته و تنها نهاد نظارتی محسوب می‌شد، می‌تواند تهدیدی برای عدم رعایت کیفیت و الزامات در خودروسازان باشد. گرچه تلاش‌های سازمان گسترش و وزارت صنایع که در حال از دست دادن مهمترین بازوی نظارتی خود هستند و پس از خصوصی شدن خودروسازان اهمیت بیشتری نیز خواهد یافت، ادامه دارد اما معلوم نیست آینده ISQI که بزرگ‌ترین سرمایه‌اش کارشناسان آن بودند و با گزارشات مختلف بی‌طرفی خود را ثابت کرده و به مرجعی مطمئن در کیفیت خودور و خدمات پس از فروش تبدیل شده بود چه خواهد شد و آیا اعتبار این گزارشات باز هم مورد تایید خواهد بود؟

از سویی مشخص نیست برنامه‌هایی همچون سنجش میزان رضایت مشتریان از خودروسازان و یا رسیدگی به شکایات خریداران خودرو در برنامه‌های جدید به چه نحوی خواهد بود. هم اینک سالانه علاوه بر بازدیدها و ممیزی‌هایی که هر سال سختگیرانه‌تر می‌شود، چند میلیون تماس تلفنی نیز از مراجعین به خدمات پس از فروش خودروسازان از سوی بازرسی کیفیت و استاندارد انجام می‌شود تا نظرات دارندگان خودرو نیز لحاظ شود. این شرکت به دلیل جایگاه خود در منطقه و کشورهای مختلف ارزش برند بالایی داشت و علاوه بر دارا بودن نقشی حاکمیتی، بازوی نهادهای بالادستی در نظارت بر خودروسازان نیز بود. 

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    با وجود عدم هماهنگي در سازمانهاي دولتي بايد هم شاهد چنين اتفاقاتي باشيم.خدا كند به سرنوشت ديگر شركتهاي واگذار شده نافتد
  • شاكري IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    از اين شركت تقاضا دارم به پرونده شركت تاپكو (فيات سي ينا)نيز رسيدگي نمايد شايد اين شركت نظارتي بر توليد اين خودرو ساز نمايد كه حدود 15 ميليون پول از 1800 نفر گرفته و از سال 1387 قرار بر اين بود كه ظرف شش ماه خودرو را تحويل نمايد كه متاسفانه تا كنون محقق نشده و نه پول را مسترد مينمايد ونه خودرو ميدهد.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    واقعا باعث تاسف است
  • بهمن IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر این شرکت بر خودروسازان نظارت درستی داشت الان اوضاع بهتر از این بود، چرا نمیگوید که وزارت صنایع از جهت از دست دادن شرکتی که باب میلش بود ناراحت است و گرنه شرکتی که تحت پوشش وزارت صنایع و معادن باشد کجا میتواند نظارت درستی بر عملکرد وزارت خانه مزبور داشته باشد.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    خوبه خود خودروسازا می خرنش دیگه راحت میشو تو لیست هایی که منتشر میشه از بنز وارداتی هم جلوتر می زنند!!
  • كارشناس وزارت IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    اصولا وزارت صنايه با هر واگذاري مخلف است. براي وزارت مالكيت بنگاهها اصل است در حاليكه وزارت متولي بخش خصوصي هم هست و فرق نميكند كه يك بنگاه متعلق به بخش خصوصي باشد يا دولتي
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    اولا موسسه استاندارد زير نظر وزارت صنايع است و وظيفه رسيدگي به استاندارد خودروها و حتي از سوي وزارت صنايع ناتوان ميتواند مسئول كيفيت توليد خودرو باشد. ثانيا وزارت اقتصاد جلسات متعددي را به موجب قانون اصل44 با وزارتخانه ها، از جمله وزارت صنايع برگزار كرده تا اگر وظايف حاكميتي در شركتهاي در ليست واگذاري دارند احصاء و به موسسات دولتي كه قرار نيست واگذار شوند منتقل شوند.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    خودروسازها خيالشون راحت شد
  • سامان IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    وزارت اقتصاد مي ياد شركتهاي بزرگ مثل ايران خودرو و سايپا رو نمي تونه درست واگذار كنه مي ياد شركت هاي كوچيك ايتجوري رو واگذار مي كنه
  • سامان IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    فردا مي ياد حتما شركتهاي تحقيقاتي و پژوهشي رو هم بعد اين مي خواد واگذار كنه ديگه
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    از همه مهمتر چه به روز كارمندان اين شركت مي آيد؟آيانهادي هست كه رسيدگي كند؟
  • علي IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    در تمام دنيا كه بصورت خصوصي اداره ميشوند كليه شركتهاي نظارتي در اختيار دولت مي باشد
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    من یکی ازکارشناسان این شرکت هستم مدیر عامل این شرکت که حدود 3 ماه است صاحب این ÷ست شده افرادی را در این شرکت به حقجابجا کرد و تعدادی از این افراد رایزنی زیادی برای خصوصی شدن انجام دادند تابه اهداف کثیف خود برسند فقط میگویم آقای محرابیان ،آقای هدایت دستتان درد نکند با این تصمیماتتان
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    من یکیاز مشتریانی بودم که از شرکت ایران خودرو به وزارت صنایع شکایت کردم و وزارت صنایع شکایت من را به این شرکت ارسال کرد واین شرکت ایران خودرو را مجبور به تعویض خودرو کرد حالا خود ایران خودرو بیاید این شرکت را بخرد وبه شکایت خودش هم رسیدگی کند
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    خوش به حال شرکتهای خودروساز دیگه برای بهتر شدن کیفیت خودروهایشان اقدام نمیکنند حداقل این شرکت اسمش بازرسی بود وخودروساز برای اینکه امتیازمنفی خودروهایشان زیاد نشود حرکتی میکردند اما حالا .... حالا مردم دنبال خودروساز بدوند برای ماشین بی کیفیت خداحافظ کیفیت
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 0
    مدیر عامل این شرکت فردی متخصص - دلسوز - مومن و متعهد می باشد که در مدت 3 ماه تصدی مدیریت عاملی در راستای بهبود ساختار شرکت اقدام نمود ولی یکی از اعضای هیئت مدیره سابق که حکم معاونت ایشان توسط مدیر عامل به جهت عدم صلاحیت لغو شد یکی از افرادی بود که در واگذاری این شرکت رایزنی زیادی را انجام داد و شرکت سبوی قشم که این شرکت را خریداری کرده ارتباط بسیار نزدیکی با این شخص دارد این شخص آقای ک ک است
  • بدون نام DE ۰۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    اصولا سازمان خصوصي سازي بدنبال فروش شركتها و ارائه آمار كه ما تا حالا چند شركت را فروخته‌ايم مي‌باشد ، لذا فروش هر شركتي برايش تفاوتي نمي‌كند كه اين شركت نظارتي است يا توليدي و فقط صندوق سازمان خصوصي سازي و وزارت اقتصاد و دارايي پر شود كافي است . مردم هم خودشان ميدانند حقشان را خودشان بروند بگيرنند. از كي و چگونه الله اعلم!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    شركت بصورت دولتي بمونه
  • بدون نام US ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    فقط به عنوان نمونه ماجراي خودروي howo كه اين شركت از نظر كيفي مردود اعلام كرد و ساير شركت هاي بازرسي خصوصي با همكاري موسسه استاندارد تاييد كردند را يك نفر پيگيري كند. شايد معلوم بشه چرا اين شركت هم خصوصي شد.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    من از سازمان گسترش و وزارت صنايع تقاضامي كنم اگر مي توانند بر كار اين شركت باز هم نظارت كنند تا افراد سودجو نتوانند در اين شركت هر كاري دلشان مي خواهد بكنند.
  • بدون نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بدون شك با چنين اقدامي وضعيت كيفي خودروهاي داخلي بدتر از اين خواهد شد . متاسفم
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    در كجاي دنيا شركتهاي استانداردكه نهاد نظارتي هستند خصوصي ميشوند؟ جداٌ جاي تاسف دارد
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    من به عنوان یکی از کارمندان این شرکت با واگذاری به بخش خصوصی مخالف هستم چون نمونه های زیادی از شرکتهای مختلف را دیده ایم و شاهد هستیم که جه بر سر کارمندان این گونه شرکتها آمده خواهشمندیم از این کار جلوگیری شود
  • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    جای بسیار تاسف میباشد ایا واقعا نیاز میباشد بخاطر فروش سهام شرکتهای خودرو ساز به قیمت غیر واقعی یک شرکت نظارتی دولتی را به فروش رساند اگر واقعا اینطور است بهتر اینه شرکت مذکور را به یکی از خودرو سازان واگذار میکردید شاید هم پشت این معامله مشکوک هم خودرو سازان باشند!!؟!!
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    ماهيت تلاش يك شركت نظارتي كه در تمام دنيا زيرمجموعه اي دولتي است ، افزايش "كيفيت" است و ماهيت تلاش يك شركت خصوص در تمام دنيا و بصورت منطقي ، افزايش "سود". حال با اين اوصاف خصوصي شدن شركت بازرسي "جمع اضداد" و ثمره اش نابودي فلسفه وجودي شركت بازرسي نيست؟!
  • بي نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بنظر بنده شركت بازرسي كيفيت واستاندارد كه وظيفه نظارتي درتامين ايمني ورضايت مشتري را برعهده دارد جايز نيست دردست بخش خصوصي وافرادي كه صلاحيت ندارد قرار گيرد كه الحق مايه شرمساري دولت وسازمان خصوصي سازي ميباشد
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    پس از اين به بعد چه كسي فرمايش مقام معظم رهبري رو در رابطه با كيفيت خودروها پيگيري خواهد كرد؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    ماهيت فعاليت و تلاش يك شركت نظارتي كه در تمام دنيا زيرمجموعه اي دولتي است ، افزايش "كيفيت" و ماهيت فعاليت و تلاش يك شركت خصوص در تمام دنيا بصورت منطقي ، افزايش "سود" است. با اين اوصاف آيا خصوصي شدن چنين شركتي جمع "اضداد" و محو فلسفه وجودي اش نيست؟
  • سینایی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا نظر من رو نذاشتی
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا به مردمي رحم كند كه از اين به بعد بايد با خودروهايي رانندگي كنند كه هيچ نهادي بر كيفيت آن نظارت نخواهد داشت .
  • سینایی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    من به عنوان یه مشتری در جاهای خصوصی راحترم و کارم زود تر انجام میشه ولی چرا این همه نظرات منفیه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بايد شركت به صورت دولتي اداره شود تا بر وضعيت خودروهابه طور مستقيم و صحيح نظارت شود.
  • بدون نام US ۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    شما نظرات منطقي رو هم فيلتر مي كنيد
  • بدون نام US ۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    قابل توجه دوستاني كه فكر مي كنند اين شركت با رايزني يكي از اعضاء هيئت مديره به فروش رفته است . همانطوري كه مي دانيد اين شركت بر اساس اصل 44 و با نظر سازمانهاي متولي و صاحبان سهام از سالهاي قبل در ليست فروش قرار گرفته است . حال اگر فروش بر اساس قانون و اصل 44 را بوده است كه مسير قانوني خود را طي نموده است در غير اين صورت اگر فروش شركت بر اساس رايزني يكي از اعضاء هيئت مديره انجام گرديده است پس قانون و متوليان اجراي آن را زير سوال برده ايد. لطفانظرات خود را بر اساس دلايل منطقي بيان نماييد.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    پس گناه مصرف كنندگان خودروهاي توليد داخل چيست كه حتي از وجود يك نهاد دولتي بيطرف و پيگير مشكلات مشتريان خودرو محروم شوند خودروسازها بايد زير نظر يك ناظر قوي باشند تا به فكر كيفيت بيفتند قبلا كه چنين بود با هزار ترفند ديگران و مسئولين را مجاب به برحق بودن خودشان ميكردند الان كه ديگر وامصيبتا
  • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    کسانیکه که با این شرکت و فعالیتهای آن آشنایی ندارند از این همه نظر منفی در مورد خصوصی شدن آن شگفت زده خواهند شد. اما داستان این است که آشنایان به این شرکت بهتر می دانند عده ای که قبلاً از خود این سیستم بوده و از مواهب آن در جهت منافع شخصی برخوردار بودند مدتی است که به حاشیه رانده شده اند و با فروش این شرکت درصدد بازگشت به خوان نعمت چیده شده اند و در این میان End User و کارکنان شرکت کوچکترین اهمیت و ارج و قربی در نظر آنان نخواهند داشت...
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    آیا در این واگذاری ارزش برند این شرکت هم محاسبه شده است؟ من خبر دارم که شرکت معتبری است در قیمت این رعایت شده است
  • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    من در هیچ جای دنیا ندیدم در امر نظارت بر کیفیت رقابت ایجاد شود زیرا میدانیم وقتی شرکت بازرسی خصوصی شود مطمنا شرکتهای دیگری وارد این عرصه شده و عاقبت کار کاملا مشهود است.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خصوصی سازی خوب است اگر به رقابت بینجامد. این شرکت دو بخش مجزا دارد : واحدهای رقابتی و واحدهای رانتی. واحد رقابتی در حال حاضر نیز مشغول رقابتند و واحدهای رانتی قاعدتاً بایستی از این شرکت بازپس گرفته شوند. پس سوال اصلی اینست : چرا این شرکت با وظایف بعضاً انحصاریش خصوصی می شود و بزرگترین شایعه هم اینست : خریداران "اخراجی های" وزارت صنایعند...
  • بدون نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    این شرکت در زمان دولتی بودن و در دو سال پیاپی شرکت بازرسی نمونه انتخاب شد. این یعنی اینکه رسالتش که نظارت و بازرسی است به نحو مطلوبی به انجام رسیده است. آیا در این حالت نیازی به خصوصی شدنش وجود داشت؟
  • بدون نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    دارایی این شرکت ساختمانهای آن است بعلاوه پرسنل آن. اکثریت پرسنل شرکت با خصوصی شدن آن بدلیل تبعاتش مخالفند ، بنابراین باید ساختمانهای وسوسه انگیزی برای جلب نظر خریداران محترم که سرمایه گذارانی مجهول التخصصند داشته باشد.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با 259 سرنشین ، خدمه و خلبان در تاریخ 26/10/89 سقوط کرد...
  • نام محفوظ IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    0 0
    درکجای دنیاشرکت خودروسازی سراغ دارید که از هر 1000کیلومتری که خودرو مسافت طی می کند نیم لیتر روغن موتور بخار کند(این گفته سرپرستی دفتر منطقه ای همدان میباشد)واقعاجای بسی تاسف است که نام خودرو سازی با این برند جهانی را خراب کنیم
  • امین IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    آقایان هیچ فرقی نمی کنه نه بخش دولتی نه بخش خصوصی هیچ کدوم کار نمی کنن بیخودی حرص نخورین
  • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جناب آقاي ... فروش شركت ISQI به مبلغ 16 ميليارد تومان به نظر نياز سازمان را مرتفع نمي كند بلكه با فروش اين شركت متخصصان و كارشناسان اين شركت كه سرمايه آن بودندفروختيد دست شما درد نكند
  • بدون نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    شركت ISQI مدتي بود براي فروش گذاشته شده بودولي چرا با تغيير مديريت و آنهم مديري كه به فكر پرسنل شركت ميباشد فروخته شدآيا جاي سوال ندارد؟
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جناب آقاي مهندس كهزادي ما گروهي از كارشناسان در اين سه ماه كه به شركت تشريف آورده ايد از محبتهاي شما سپاسگزاريم
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خبر آنلاين چرا نظرات را در صفحه درج نمي نمائيد اين فرياد 300 پرسنل ميباشد. با تشكر
  • بدون نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    بابااين يه مديرعامل هم كه اومد به فكر پرسنل باشه چشم نداشتن ببينن
  • بدون نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    به نظر میرسد مسئولینی که این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کردند دقت و توجه ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توجه ویژه به بحث کیفیت مخصوصاً کیفیت در صنعت خودرو نداشتند که یک شرکت نظارتی در زمینه کیفیت را که الزاماً باید از چتر حمایتی و پشتوانه دولتی برخوردار باشد را به بخش خصوصی واگذار می کنند
  • محمد IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    واگذار کردن این شرکت (ISQI) به بخش خصوصی نوید این را می دهد که در آینده ای نزدیک تمام سازمانهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و موسسه استاندارد و... به بخش خصوصی واگذار شود!!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    قابل توجه بعضي از دوستان كه فكر مي كنند شركت با رايزني يكي از اعضا هيئت مديره به فروش رفته است .اين شركت از چند سال قبل بر اساس سياستهاي اصل 44 و با نظر سازمانهاي ذيربط و سهامدار در ليست فروش قرار گرفته بود. كه بر اساس ضوابط قانوني و طي نمودن مسير مربوطه به فروش رفته است.در غير اين اگر شركت با رايزني يكي از اعضا هيئت مديره به فروش رفته كه اين زير سوال بردن قانون و متوليان مربوطه مي باشد . لطفا در ارائه نظرات خود دقت فرماييد.
  • بدون نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    رياست سازمان در حدود سه ماه پيش نامه اي از طرف كارشناسان اين شركت به شما ارسال شد و وضعيت اسف بار در آن نامه توضيح داده شده بود حال به جاي رسيدگي به فكر فروش افتاديد ؟ آيا راه حل نهايي اين بود ؟
  • محمد IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جلوی ضرر را از هر جا که بگیرید منفعت است لطفا جلوی این ضرر و خطای بزرگ را بگیرید
  • بدون نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    مقام معظم رهبري _رياست محترم جمهوري شمارابخداقسم خواهشمند است از مسئولين نسبت به واگذاري شركت بازرسي كيفيت و استاندارد كه به چه نحوي انجام شده است رسيدگي فرمانيد اصل 44بايد بصورت قانوني و درنهايت صحت اجرا شود نه با وجود افراد واسطه و سود جو؟؟
  • بدون نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جناب آقاي هدايت رياست محترم سازمان گسترش انتصاب يك نفر به مدت 23 سال به عنوان رئيس هيئت مديره در شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران آن هم در يك شركت دولتي نشانه چيست ؟ و ايشان را چه كسي در اين مدت حمايت كرده است يعني نامبرده در انتصاب كليه ريس جمهوري ها سمت داشته اند ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    بعنوان مدير فروش يك شركت آسانسوري تجربه خوبي از خصوصي شدن چنين شركتهاي نظارتي ندارم. بعد از سال 82 كه شركتهاي بازرسي كننده عمدتاً خصوصي مثل قارچ سربرآوردند، رقابت در نظارت به "سهل گيري" و "ناديده گيري" منجر شد و موجب شد تا شركتهاي ناتوان در اخذ تاييديه استاندارد و بسازبفروش ها سود برند و شركتهاي توانا (بواسطه قيمت خدمات بالاتر و ايمن تر) و استفاده كنندگان نهايي مستوجب خسران شوند.
  • سهيل IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    من يك كارشناس كيفي در يك شركت توليد كننده قطعات خودرو هستم كه هم بازرس بخش خصوصي داشتيم و هم بازرس شركت بازرسي كيفيت و استاندارد كه الحق تفاوت از زمين تا اسمان بود.مطمئنا نظارت بخش دولتي خيلي بهتر بود
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    آقا يا خانمي كه در ساعت 16:11:52 روز سه شنبه 28 دي 89 پيام گذاشته ايد و مدعي فروش شركت بر اساس اصل 44 و بصورت قانوني هستيد. دو مسئله اصلي وجود دارد: يكي دغدغه پرسنل شركت از گريبانگيري تبعات منفي اين حركت قانوني براي خود و واكنش طبيعي به آن و ديگري احساس سوء استفاده و دور زدن قانون از طرف خريداران شركت با توجه به سوابق قبلي آنان . لطفاً درك نماييد.
  • محمدرضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    آیا دولت برای نظارت بر صنایع دولتی و خصوصی دست یاری به سوی خود آنها دراز کرده است ؟!! آیا دولت می خواهد کارخانجات خودروسازی برای نظارت بر خود با یکدیگر رقابت کنند ؟!! آیا ...
  • ناشناس IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    این که چه کسانی شرکت را خریده اند اهمیتی ندارد مهم فروش شرکت است که نباید صورت گیرد
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    سوالي از مدير سايت : چرا تجربه مرا بعنوان مدير يك شركت آسانسوري ، حذف نموديد؟ مگر ايراد يا مشكلي داشت؟
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    کارشناسان شاکی تا روز شنبه مدارک خود را به دفتر بازرسی سازمان ارائه دهند درج مشخصات جهت رسیدگی و ÷یگیری اجباری است
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    قابل توجه دوستاني كه فكر مي كنند اين شركت با رايزني يكي از اعضاء هيئت مديره به فروش رفته است . همانطوري كه مي دانيد اين شركت بر اساس اصل 44 و با نظر سازمانهاي متولي و صاحبان سهام از سالهاي قبل در ليست فروش قرار گرفته است . حال اگر فروش بر اساس قانون و اصل 44 را بوده است كه مسير قانوني خود را طي نموده است در غير اين صورت اگر فروش شركت بر اساس رايزني يكي از اعضاء هيئت مديره انجام گرديده است پس قانون و متوليان اجراي آن را زير سوال برده ايد. لطفانظرات خود را بر اساس دلايل منطقي بيان نماييد.
  • بهمن IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اگر این شرکت بر خودروسازان نظارت درستی داشت الان اوضاع بهتر از این بود، چرا نمیگوید که وزارت صنایع از جهت از دست دادن شرکتی که باب میلش بود ناراحت است و گرنه شرکتی که تحت پوشش وزارت صنایع و معادن باشد کجا میتواند نظارت درستی بر عملکرد وزارت خانه مزبور داشته باشدتازه اگه کارشان درست بود چرا کیفیت خودرو ها این جوریه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    آقا خلافکار را باید زندان انداخت اسم ها رو بگین
  • بدون نام US ۰۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    قابل توجه نگارنده كامنت 29 دي ساعت 12:02 نگراني پرسنل به خاطر فروش شركت موضوع منطقي مي باشد ولي شما ميشه توضيح بدين كه چطوري خريداران مي توانند قانون را دور بزنند.و اصولا آيا شما مصداقي از دور زدن توسط خريدار را ميتوانيد مثال بزنيد. حتما قانونگذار راه هاي دور زدن را هم شناسايي كرده و تهميدات لازم را پيش بيني كرده است. اگر به حق در مورد سوابق خريدار نظر داده ايد لطفا مصدايق آن را بيان فرماييد .
  • بدون نام DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقا این اصل 44 دقیقاً چیه؟ چی میگه؟ والا اینجا 300 آدمو فروختن نه شرکتو.
  • بدون نام DE ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقا مگه اصلاً معلومه که خریدار کیه؟
  • بدون نام DE ۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقا يا خانمي که در روز پنج شنبه 30 دي ماه 89 پاسخ مرا داده ايد؛ اول - ممنون دوم - در يکي از دو مسئله مطرح شده همنظر بوده ايم. سوم - اما در مورد مسئله ديگر، نوشته را با ملاحظه بيشتري مطالعه بفرماييد. بنده عنوان کردم "احساس" سوء استفاده و دور زدن قانون که اثباتش همين کامنتها و اتمسفر حال حاضر شرکت است.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
    0 0
    فرایند بازرسی از جمله اموری است که به حاطر بافت نظارتی که دارد می بایست در اختیار دولت باشد. خصوصی شدن شرکت بازرسی از اشتباه ترین کاریست که ممکن است انجام گردد زیرا با این کار با رقابتی کردن دنیای کار قدرت اجرایی شرکت بازرسی پایین آمده و این عمل مستقیما تاثیر منفی در کیفیت خودروهای تولید داخل می گذارد. از مسئولین خواهش می کنم جلوی این اتفاق را بگیرند .
  • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
    0 0
    جناب آقای .... چرااین شرکت را بنا به دلایل و سلیقه شخصی خود فروختید با وجود اطلاع از فعالیت شرکت بازرسی پس چطور در زمان مدیریتهای قبلی که دوستان حضرتعالی بودند نفروختید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
    0 0
    جواب آن دوستی که میگه خریدارکیه ؟ دوست یکی از آقایان هیئت مدیره به نام م الف میباشد
  • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
    0 0
    مدیریت محترم سایت خبری آنلاین پس چرا نظرات را درج نمی کنید ؟
  • بدون نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    حتماً معلومه که اینقدر طرفدار داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 0
    چرانظرات مارو درج نميكنيد اين سايت فقط نظرات افرادي رو درج ميكنه كه مخالف خصوصي سازي هستند
  • بدون نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 0
    خریدار شرکت تاکنون بصورت رسمی اعلام نشده است، منتها از روز اول فروش شرکت ، نام شرکت سرمایه گذاری سبوی قشم بعنوان خریدار شرکت مطرح گردید که مطمئناً هیچ کس در شرکت بازرسی سهامداران آن (...) را نمی شناسد. اما از آنجائیکه عنوان شده است که آقای ... نقشی اساسی در شرکت خریدار دارد لذا خریداران حلقه مرتبط با وی محسوب شده اند.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    قابل توجه پرسنل شركت ISQI : اینقدر ناامید نباشید . شاید سهامداران شرکت خریدار به حساسيتهاي موجود واقف بوده و روی مسئولین قبلی شرکت بازرسی نظری نداشته باشند و حسابی در موردشان باز نکرده باشند. شاید سهامداران شرکت خریدار به برد-برد اعتقاد داشته باشند و منافع پرسنل را در راستای منافع خود تامین نمایند. شاید سهامداران شرکت خریدار در اندیشه تعدیل نیروها نباشند. و شاید ...
  • بدون نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    شاید درج یک پیش بینی در بخش نظرات ، خالی از لطف نباشد : کشمکش وزارت صنایع و اقتصاد به باز پس گیری پروژه های واگذاری به شرکت بازرسی خواهد انجامید . در این حالت یا خریداران حوزه فعالیتی خارج از وزارت صنایع در پیش خواهند گرفت و یا شرکت بازرسی را پس خواهند داد...