شورای‌نگهبان با کم‌دقتی‌ خیلی وقت‌ها آب به آسیاب اصلاح‌طلبان می‌ریزد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصلاح‌طلبان همواره می‌گویند «انتخابات در کشور ما دو مرحله‌ای است. مرحله اول شورای نگهبان انتخابات می‌کند و مرحله دوم مردم». اتفاقا اینجا حتی می‌خواهم شورای نگهبان را نقد کنم چون شورای نگهبان با کم دقتی‌اش خیلی وقت‌ها آب به آسیاب آنها می‌ریزد.

محمدرضا باهنر در واکنش به ادعای برخی نیروهای جناح رقیب که معتقدند اصولگراها برای ردصلاحیت نیروهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس برنامه ریزی می کنند، به خبرآنلاین گفت: چه زمانی اینها چنین حرفی را نزدند، که این دفعه نزنند؟ بالاخره یکی از شگردهای شان همواره این بوده است.

وی افزود: اصلاح طلبان همواره می‌گویند «انتخابات در کشور ما دو مرحله ای است. مرحله اول شورای نگهبان انتخابات می کند و مرحله دوم مردم». اتفاقا اینجا حتی می خواهم شورای نگهبان را نقد کنم چون  شورای نگهبان با کم دقتی‌اش خیلی وقت ها آب به آسیاب آنها می ریزد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره یادآور شد: شهر کرمان دو نماینده در مجلس دارد، ۲۰ نفر اصلاح طلب و ۲۰ نفر اصولگرا ثبت نام می کنند، شورای نگهبان از ۲۰ اصلاح طلب، ۱۸ نفر را ردصلاحیت و ۲ نفر را تأیید صلاحیت می کند، در عوض از ۱۰ نامزد اصولگرا را تأیید صلاحیت می کند. طبیعی است که شانس پیروزی آن دو اصلاح طلب بیشتر خواهد بود چون آرای اصولگرایان بین ۱۰ نامزد تقسیم می شود.

وی ادامه داد: در خیلی از حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی تعدد کاندیداهای اصولگرا باعث پیروزی اصلاح طلبان شد چون آرای آنها در سبد ۲-۳ نیرو متمرکز و متراکم می شود. البته یک حُسنی هم که اصلاح طلبان دارند این است که تنازل می کنند. یعنی اگر نیروی نمره ۲۰ شان نشد به نمره ۱۹ رضایت می دهند. اگر نیروی نمره ۱۹ نشد، به نیروی نمره ۱۸ قناعت می کنند. حتی در صورتی که نامزد اصلاح طلب نداشتند، در بین نامزدهای تأییدصلاحیت شده می گردند تا نامزدی را که از لحاظ سیاسی به آنها نزدیک تر است مورد حمایت قرار می دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: هیچ گاه اصلاح طلبان در انتخابات بدون کاندیدا نبودند. ۳۰ نامزد لیست امید تهران در انتخابات مجلس دهم رأی آوردند، هرچند وقتی به مجلس رفتند معلوم شد برخی شان اصلاح اصلاح طلب نیستند اما برای اینکه از نردبان جریان اصلاحات بالا بروند در لیست امید قرار گرفتند و رأی آوردند.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    اقای باهنر خودتان ضمنی اعتراف کردید که شورای نگهبان کاملا بی طرف نیست در حالی که قانونا وشرعا بعنوان قاضی وداور انتخابات کاملا بی طرف باشد و برایش فرقی نکند طرف اصلاح طلب است یا اصولگرا
  • سلیمی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    دموکراسی یعنی تضارب آرا. اگر مجلسی داشتیم که نماینده ای از همه طیف های جامعه در آن حضور داشتند سطح اقتصادی ما چه بسا بیشتر از کره جنوبی بود اما اکنون متاسفانه باید به حد کره شمالی قناعت کنیم.
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 1
    خوشبختانه به طور تلویحی ایشان هم تایید کرد که شورای نگهبان از 20 نامزد اصلاح طلب فقط 2 نفر را تایید می کند و در برخی حوزه ها کسی را تایید نمی کند تا اصلاح طلبان مجبور شوند به یک اصول گرای نزدیک تر به خود رای دهند.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    طوری حرف میزند که هیچ کس را از خود نرنجاند !!! و از طرفی خود را منصف جلوه دهد !!! ولی ...
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    پس قبول داری که شورای نگهبان بنفع یکی ازجناحها،کاندیدهای بقیه رو میلی حذف میکنه.اصلا چطوره خود نگهبان به جای مردم انتخاب کنه؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 1
    اصلاح طلبان بی هویت=قدرت طلبان ژن خوب
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    وقتی خودتون 10 نفر را معرفی میکنید هیچ کدوم هم کنار نمیرن تقصیر شورای نگهبان چیه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 1
    سخنان شما خیلی غیر منطقی بود.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    جناب باهنر مگه خودت از طرفدارهای روحانی ولیست امید نبودی به عبارت دیگه طرفدارهای همین اصلاح طلبان دراتخابات نود دو و نود وشش ؟!!! حالا دوباره می خوای خودت رااصولگرا جا بزنی؟ مردم نه دیگه اصلا طلب میخوان ونه اصولگرا ..مردم دنبال فردی انقلابی ولایی اند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    واقعا استدلال یه چهره ی مطرح سیاسی تا این اندازه ضعیف است فقط باید گفت ماحصل اصولگراها همینهاست دیگه باهنر رضایی زاکانی بذرپاش....
  • امین IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    اقای باهنر متاسفانه شما اصلا متاسفانه قضاوت نکردید. و دقیقا حربه ای که شورای نگهبان برای رای اوردن اصولگرایان بکار میبره را ناجوانمردانه به نفع اصلاح طلبان مصادره کردید البته عمق فاجعه شورای نگهبان از این چیزها بالاتر است شما عملا از شورای نگهبان دفاع کردید. نگفتید که شورای نگهبان برای رای اوردن اصولگراها ، یک نامزد مطرح اصلاح طلب را یه دوره رد میکنه و دوره دیگر تایید تا رای اصلاح طلب ها شکسته بشه. واقعا مایه شرمساری است که در روز روشن دروغ میگویید شما حق ندارید بخاطر شرایط خاص یک شهر اونم در دوره مشخص، عملکرد جناحی شورای نگهبان را نادیده بگیری. اصولا امثال تو شهامت و شرف حرف حق زدن نداره نان به نرخ روز خور افراطی.
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    2 0
    انتخابت بین بد و بدتر تمام شده. با نظارت استصوابی شرکت در انتخابات بی فایده هست.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    اقای باهنر چنان میگوید آب به اسیاب "اصلاح طلبان" که انگار این اصلاح طلبان خیلی با اصولگرا ها فرق دارند. شما ها یقه سه سانت میپوشین و ریش دارین اونا یقه معمولی میپوشن و ته ریش دارن. همین. فقط یک چیز, به خاطر خدا یک چیز رو اسم ببرید که در کشور داریتون با اصلاح طلب ها در موردش متفاوت هستین.
  • US ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    یعنی می‌فرماید اگر شورای نگهبان ۹۰ درصد از اصلاح طلبان را رد صلاحیت میکند، دارد به آنها لطف هم میکند. ماشاالله چیزی که خدا از جماعت اصولگرا دریغ کرده، رو!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    1 0
    اتفاقا بسیار مهندسان با دقتی هستن
  • قاسم IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    0 0
    شورای نگهبان امسال که انتخابات مجلس است باید تمامی کسانی را که در راهپیمایی غیر قانونی 25 خرداد88 شرکت کردند رد صلاحیت کند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    شما که گفتید اصلاح طلبان عملکردشان ضعیف است پس چرا اصولگرایان باید نقشه بچینند برای اطلاح طلبان
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    مجلس شده پاتوق هر چی نقشه بهتر بچینی برنده تری
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    اعتراف به سبک محمد رضا باهنر
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    یا رومی روم باش یا زنگی زنگی هم از دو جناح حمایت میکنی هم ضایعشون میکنی