خاطره‌انگیزترین جاذبه‌های مادرید که در تور اسپانیا می‌توان دید

مادرید هم علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ و موزه‌گردی را به خود جذب می‌کند و هم تشنگان شهرگردی و تفریح و هیجان را سیراب می‌کند. در ادامه با برخی از جذابیت‌های این شهر آشنا می شوید.

مادرید پایتخت اسپانیا با موزه‌های تاریخی، رستوران‌ها و کافه‌های همیشه بیدار و مردم سرزنده یکی از مقاصدی است که در تور اسپانیا همراه با آژانس مسافرتی «رز سفید جهان» می‌توانید زیبایی‌های آن را تجربه کنید.

1. موزه رینا سوفیا (ملکه سوفیا)

موزه ملی مرکز هنری رینا سوفیا در اصل به خاطر گسترش موزه پرادو تاریخی ساخته شد و به طور رسمی در سال 1992 توسط ملکه سوفیا افتتاح گردید. این موزه در ابتدا به عنوان بیمارستان احداث شد سپس در سال 2005 توسط معمار فرانسوی ژان نوول نوسازی و گسترش یافت. موزه رینا سوفیا محل نگهداری بهترین آثار هنرمندان اسپانیایی، مانند پابلو پیکاسو وسالوادور دالی است. یکی از شاخص‌ترین آثار پیکاسو و معروف‌ترین اثر هنری اسپانیا به نام گرنیکا نیز در این مجموعه نگهداری می‌شود.

 2.بازار سن میگل

یکی از لذت‌های سفر، بازارگردی و لمس زندگی محلی‌ها از نزدیک است. یکی از این بازارهای مهیج در اسپانیا، بازار سن میگل است که در نزدیکی میدان بزرگ (میدان مایور) واقع شده و یک مرکز خرید محبوب برای غذاها و خوراکی‌های محلی است. این بازار در زمان خود به سبک مدرن ساخته شد و مصالح اصلی آن از شیشه و آهن بود و ویترین‌های شیشه‌ای آن محصولات مختلفی مانند ماهی شور، صدف، پاستا و کیک‌های تازه را نمایش می‌دهند. از آن جا که بازار در روزهای آخر هفته تا ساعت 2 بامداد باز است، به یک مکان شبانه محبوب برای گردشگران و افراد محلی تبدیل شده است که می‌توانند از خوردن انواع نوشیدنی، دسر و غذا لذت ببرند. این مکان میزبان رویدادهایی مانند کنسرت، کلاس‌های آشپزی و مهمانی‌های خصوصی نیز می‌باشد.

3. معبد دبود

معبد دبود یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخ مادرید است که در پارک دلائیست نزدیک به کاخ سلطنتی قرار دارد. این معبد در گذشته‌ای نه چندان دور، پرستشگاه ایسیس، خدای مصر بوده و در کرانه رود نیل قرار داشته است. به علت ساخت سد بزرگ اسوان و در نتیجه تهدیدی که متوجه بناها و بخش‌های باستانی می‌گشت، اسپانیا آمادگی خود را درجهت حفظ این میراث تاریخی اعلام کرد و دولت مصر به عنوان قدردانی از کمک اسپانیا معبد دبود را در سال ١٩٦٨ به اسپانیا اهدا کرد. این ساختمان چهار هزار ساله نقش‌های برجسته‌ای از خدایان آمون و ایسیس را نمایش می‌دهد.

 4. میدان سیبلس

یکی از زیباترین میدان‌ها در مادرید و حتی اسپانیا، میدان سیبلس است. در اطراف این میدان ساختمان‌هایی به سبک نئوکلاسیک ساخته شده مانند کاخ سیبلس که توسط معماری به نام آنتونیو پالاسیوس طراحی شده است. در مرکز میدان، فواره مرمری زیبایی به همین نام را خواهید دید. آب‌نمای میدان، الهه سیبلس را نشسته در ارابه‌ای که توسط دو شیر رانده می‌شود به نمایش می‌گذارد. این آب‌نمای ارغوانی رنگ در ‌سال ‌1780 توسط فرانسیسکو گوتیرز و روبرتو میشل ساخته شد و به عنوان یک منبع آب خانگی برای خانه‌های اطراف نیز استفاده می شده است.

5. دروازه خورشید

پوئرتا دل سُل یا دروازه خورشید در مرکز مادرید قرار دارد که یک میدان شلوغ بوده و هزاران نفر شب سال نو را با جشن و پایکوبی در این مکان جشن می‌گیرند. اخیرا قوانین ترافیکی درمیدان اجرا شده است که بر اساس آن بازدیدکنندگان می‌توانند در این مکان قدم بزنند و ازعجایب معماری لذت ببرند. در مقابل میدان، تابلوی کیلومتر صفر قرار دارد که تمام مسافت‌های مسیرهای ملی اسپانیا را اندازه‌گیری می‌کند. در سمت دیگر میدان مجسمه خرس و بوته توت فرنگی که نماد مادرید است قرار دارد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241481