فعلا بزرگ‌ترین دغدغه افشین قطبی، بازسازی تیم ملی پس از سرماخوردگی بازیکنان است.

ایلنا: تیم ملی فوتبال ایران قبل از بازی آخر در جام ملت‌های آسیا با شش امتیاز در صدر گروهش قرار دارد و صعودش را به مرحله یک‌چهارم نهایی قطعی کرده است. اما این برای افشین قطبی راضی کننده نیست. سرمربی ایران می‌خواهد تیمش تنها تیمی باشد که با 9 امتیاز به مرحله بعد می‌رود.

قطبی در کنفرانس خبری که قبل از بازی با امارا ت اظهار امیدواری کرد که تیمش با شکست این تیم 9 امتیازی شود. او در این نشست گفت:« ما اولین تیمی ودیم که از گروهمان صعوود کردیم و الان هم امیدوارم اولین تیمی باشیم که با 9 با امیتاز به مرحله بعد می‌رویم. امیدوارم در این فرصتی داریم، تیم را به خاطر بیماری‌های بازیکنان بازسازی کنیم و برای یک‌چهارم کاملا آماده شویم.»

قطبی روزهای قبل گفته بود که در بازی با امارات به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت می‌دهد. اما این موضوع یک بار دیگر مطرح شد:« ما تیم اول، دوم یا سوم نداریم و همه یک تیم هستیم به نام ایران. ما بیست و سه بازیکن داریم که همه برای تیم اهمیت دارند. هدف ما این است که در هر بازی از بازیکنانی استفاده کنیم که به تیم کمک کنند و نتیجه لازم را بگیرند. ما آنقدر بازیکنان خوب داریم که برای یک‌چهارم، انتخاب یازده نفر از بین آنها کار سختی است.»

قطبی درباره هدفی که در این جام به دنبال آن است، توضیح داد:« همه مربیان دوست دارند زحماتشان نتیجه بدهد. ما هم برای قهرمانی آماده شده‌ایم. حالا هم خوشبختانه‌ نتایجی که به دست می‌آوریم، باعث خوشحالی مردم و بازیکنان شده و اعتماد به نفس آنها را زیاد کرده است. من امیدوارم این وضعیت تا آخر این مسابقات ادامه داشته باشد.»

حریف ایران در مرحله بعد یکی از سه تیم بحرین، استرالیا و کره‌جنوبی است. قطبی امروز هم تاکید کرد که برای او فرقی نمی‌کند که تیمش درمقابل کدامیک از این سه تیم قرار بگیرد:« بازی شنبه برای ما خیلی مهم است،اما به این فکر نمی‌کنم که قرا است با چه تیمی بازی کنیم. من فقط به آماده کردن وسازماندهی تیم خودمان فکر می‌کنم. تیم من آماده است که با هر تیمی بازی کند. تمرکمز من روی این است که تیم خودم را آماده کنم و مقابل هر حریفی که روبروی ما می‌ایستد، بهترین باز را ارائه دهد.»

یکی از خبرنگاران با توضیح این که پیش از این در تیم‌های ملی فوتبال بازیکنان تمرکز زیادی در بازی‌ها نداشتند، از قطبی پرسید که چطور تمرکز بازیکنان را بالا می‌برد که او گفت:« ‌یکی از دلایل موفقیت تیم ایران در این مسابقات، داشتن انگیزه و روحیه بالا بوده است. برای من سخت بود که تمرکز بازیکنانم را که اقلب فکرشان مشغول است، بالا ببرم. اما با کمک همکارانم این کار را انجام دادیم. تمام بازیکنان ما در طول مسابقات در حمله و دفاع تمرکز لازم را دارند. ما با ید این روحیه را حفظ کنیم تا قهرمانی را به مردم ایران هدیه کنیم.»

بعد از پایان نشست خبری، قطبی دقایقی را هم مجبور شد به سوالات خبرنگاران ایرانی جواب بدهد. او درباره این که اگر بازی‌های مرحله حذفی به پنالتی بکشد، چه برنامه‌‌ای دارد، گفت:« تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید به همه چیز فکر کند. ما به همه جزئیات فکر کرده‌ایم. پنالتی هم یکی از تاکتیک‌های فوتبال است. تیم ما برای هر چاله‌ای که در مقابلش باشد، برنامه دارد.»

قطبی مدعی است  که تیمش بعد از دو برد مغرر نشده است:«  تیم ما مغرور نیست، خاکی است و تلاش می‌کند که نتایج خوبش را ادامه دهد.»

قطبی  که قرار بود برای تماشای بازی کره‌‌جنوبی و هند به ورزشگاه برود، این کار را انجام نمی‌دهد. اما دستیار او پیت بیوتر بازی استرالیا و بحرین را از نزدیک می‌بیند:« من کره‌ را می‌شناسم و فیلم‌های بازی این تیم را هم دیده‌ام. به نظر من کره هم دوست ندارد با ما بازی کند. به احتمال زیادی ما با یکی از دو تیم بحرین و استرالیا بازی می‌کنیم»

40 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =