۴۴ شناور سپاه پاسداران کار جابه‌جایی مردم سیل‌زده خوزستان را انجام می‌دهند

ایرنا نوشت: فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ۴۴ شناور در سطح استان خوزستان برای جابه جایی و کمک رسانی به مردم سیل زده به صورت شبانه روزی مشغول بکار هستند.

سردار یدالله بادین افزود: نیروی دریایی سپاه از روزهای ابتدایی ورود سیلاب به خوزستان با تمامی ظرفیت های خود به ویژه شناورهای سبک در مناطق بحرانی استان حضور یافته و در امر خدمت رسانی به مردم آسیب دیده به صورت شبانه روزی در تلاش است.

وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط بحرانی استان خوزستان و حجم بالای سیلاب تعداد شناورهای اعزامی به مناطق آسیب دیده افزوده می شود.
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: چهار شناور با توجه به شدت سیلاب در بامدژ به این منطقه اعزام شده و اکنون کار جابه جایی اهالی روستاها را انجام می دهند.
سردار بادین گفت: شناورهایی نیز برای جابه جایی مردم آسیب دیده شهرهای شوش، سوسنگرد و هویزه بدلیل بالا بودن حجم سیلاب به این مناطق اعزام شده اند.
وی افزود: دیروز نیز درخواستی مبنی بر اعزام تعدادی شناور به استان لرستان داشتیم که به سرعت چندیدن شناور را به منطقه پلدختر اعزام کردیم اما در میانه راه و انصراف درخواست استان لرستان شناورها به خوزستان بازگشتند.
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در حال حاضر تجهیزات پیشرفته مهندسی از قبیل هفت دستگاه کمپرسی برای تخلیه خاک و سیل بندها و همچنین چندین دستگاه بیل مکانیکی و لودر در شادگان و زرگان برای تقویت سیل بندها به این مناطق اعزام شده اند.
وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه آمادگی بالایی برای خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی دارد و اکنون نیز به هر میزان که مناطق آسیب دیده نیازمند کمک باشند، تعداد نیروها و تجهیزات افزایش می یابند.
سردار بادین بیان کرد: سپاه همواره در شرایط سخت در کنار مردم و برای مردم خدمت می کند و در سیلاب اخیر نیز تا آخرین لحظات در کنار سایر دستگاه ها با تمام ظرفیت در حال کمک رسانی به مناطق سیل زده است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود مردم به اخبار فضای مجازی توجه نکنند و دقیق ترین اخبار را از رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی کشور دنبال کنند.
فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: وضعیت سیلاب در استان خوزستان تاکنون به خوبی مدیریت شده و امید است خسارت های بیشتری برجای نگذارد.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از نیروی دریایی سپاه مشغول فعالیت در مناطق سیل زده هستند، ادامه داد: نیروی دریایی سپاه پاسداران در منطقه سه کشور تا آخرین لحظاتی که مردم نیازمند کمک باشند در میدان حضور دارد.
بارش های روزهای اخیر در بالادست باعث افزایش دبی آب رودخانه های کارون، دز و کرخه و آبگرفتگی تعدادی از روستاها در استان خوزستان شده اند.
امدادرسانی به سیل زدگان در نقاط مختلف استان خوزستان به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =