سردار حاجی‌زاده: جوانان عمدتا بیکارند و به‌جای فرصت، به تهدید بدل شده‌اند

فارس نوشت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه، جوانان را یکی از مهمترین ظرفیتهای کشور دانست که از آنها استفاده لازم نشده است.

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی در مراسم یادواره سردار شهید حسین املاکی در شهرستان لنگرود با برشماری تاکیدات مقام معظم رهبری درباره شعار های اقتصادی یک دهه اخیر گفت: اینکه با گذشت چند دهه ما هنوز گرفتاریهای اقتصادی داریم به این واسطه است که مسئولین در دولتهای گذشته بخوبی عمل نکرده اند و در عین حال که کشوری ثروتمندیم در برخی حوزه ها فقیر هستیم. از مهمترین این ظرفیتها جوانان ما هستند که عمدتا بیکارند و بجای فرصت به تهدید بدل شده اند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود، همسایگان متعدد جمهوری اسلامی ایران و منابع وسیع نفتی کشور را بعنوان سایر فرصتهای کشور نام بردند که بخوبی از آنها استفاده نشده است.

وی همچنین با برشماری موانع کشور خاطرنشان کرد: به اعتقاد مقام معظم رهبری عدم باور مسئولان به داشتن سرمایه های عظیم، تنبلی مسئولان، عمل نکردن به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و گرایشهای سیاسی و حزبی از موانع کشور است و نکنه بسیار مهم این است که رهبری فرموده اند این مشکلات قابل حل و کلید آن در دست مردم است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: مقام معظم رهبری در جلسات مختلف از حوزه موشکی بعنوان نماد موفقیت در بخش نظامی نام برده است و این پیشرفت امروز بر کسی پوشیده نیست در حالیکه برخی از بدخواهان داخلی با فرافکنی عنوان می کنند موشک با هر هزینه ای تولید شود و این صحیح نیست.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: کیفیت محصولات نظامی کشور ما در همه حوزه ها از کشور چین بالاتر است در حالیکه قیمت آنها یک سوم محصولات چینی هاست و این نیز از ظرفیت های بزرگ کشور ماست.

حاجی زاده با برشماری اهمیت انتخاب افراد شایسته در مناصب کشور گفت: کلیدی ترین و مهمترین بخش نیروی هوافضای سپاه در مسیر نیل به اهدافش انتخاب صحیح نیرو و مسئول بوده است. در هوافضای سپاه در موارد نادر تخلفات ما ضمن برخورد با متخلف، فرد معرف و عضو یاب وی را نیز مورد مؤاخذه قرار می دهیم اما آیا این رفتار را در دولت ها نیز می بینیم؟

وی در تبیین اهمیت انتخابات افزود: امروز احزاب و گروههای سیاسی پس از انتخاب، افراد نالایق را وارد مجموعه ها می کنند و اینها مستقیم یا غیر مستقیم محصول انتخاب مردم هستند و اگر انتخاب غلط باشد چیدمان تا پایین غلط و اشتباه می شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با برشماری مولفه هایی که باعث  غلبه بر پیچیدگی های فنی در بخش موشکی سپاه شد، افزود: در تمام حوزه های فنی پیچیدگی هایی وجود دارد ولی در بخش موشکی همه این پیچیدگی ها در مقیاس بالا، یکجا وجود دارد اما توانسته ایم به فضل الهی بر این موانع غلبه کنیم. ما در جمهوری اسلامی ایران همه سرمایه ها را یکجا داریم اما موانعی در این مسیر وجود دارد که به فرموده مقام معظم رهبری عدم اعتقاد مسئولان به سرمایه های کشور، تنبلی و کم کاری مسئولان، اعتماد به بیگانگان در اجرای سیاستهای بانک جهانی، عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی، قبیله گرایی سیاسی، عدم برخورد با مفاسد و سبک زندگی اشرافی است.

سردار حاجی‌زاده در پایان با با تاکید دوباره بر انتخاب صحیح افزود: اگر انتخاب های صحیح داشته باشیم و شایسته سالاری حاکم باشد مشکلات کشور طوری حل می شود که اگر بخواهیم انفاق یا کمکی به نیازمند کنیم، براحتی فرد مستحقی را نتوانیم در کشور پیدا کنیم و این نیاز به یک حرکت جمعی و انتخاب صحیح دارد.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =