افزایش ۴۱ درصدی سفر اتباع جمهوری آذربایجان به اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ورود اتباع جمهوری آذربایجان به این استان از مرز بیله سوار در تعطیلات نوروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ از پایانه مرزی بیله سوار ۳۲ هزار و ۶۳۷ نفر مسافر خارجی وارد کشور شدند.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل اظهار داشت: در این مدت ۳۲ هزار و ۹۲۲ مسافر خارجی از این پایانه خارج شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین امسال در تعطیلات نوروز از پایانه مرزی بیله سوار هشت هزار و ۵۸۴ مسافر ایرانی وارد کشور شده و هشت هزار و ۶۷۶ مسافر ایرانی از کشور خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۶۳ و ۶۴ درصد کاهش داشته است.

رحمتی اضافه کرد: ورود سواری خارحی با ۵۷۱ دستگاه رشد ۳۹ درصدی داشته و خروجی سواری خارجی نیز با ۵۷۳ دستگاه ۳۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: امسال در این مدت ورود سواری ایرانی ۳۵۲ دستگاه با کاهش ۵۹ درصدی و خروج سواری ایرانی با ۴۲۹ دستگاه کاهش ۵۳ درصدی داشته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تردد اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار گفت: ورودی اتوبوس ایرانی با ۸۷ دستگاه ۱۰ درصد افزایش و خروج اتوبوس ایرانی با ۸۸ دستگاه ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل افزود: ورودی اتوبوس خارجی با ۳۱ دستگاه ۷۲ درصد افزایش و خروجی اتوبوس خارجی با ۳۱ دستگاه ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

بیله سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و تنها گمرک بین المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    0 0
    اومدن مایحتاج مردم رو غارت کنن