رشد 7 درصدی ترانزیت کالا در محورهای مواصلاتی اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از رشد 7 درصدی ترانزیت کالا در محورهای مواصلاتی این استان در فروردین ماه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر تصریح کرد: در فروردین امسال 33 هزار و 575 تن کالا در محورهای مواصلاتی استان ترانزیت شده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد دارد.

وی تاکید کرد: بیشترین ترانزیت کالا از کشور آذربایجان به نخجوان و بالعکس و همچنین از آذربایجان به افغانستان و بالعکس بوده اما ترانزیت به کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، گرجستان و روسیه نیز انجام می شود.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان ادامه داد: بیشترین کالاهای ترانزیتی در محورها شامل مواد سوختی، گندم، الوار چوب، آب معدنی و مواد خوراکی است.

رحمتی در خصوص صادرات و واردات از پایانه مرزی نیز اظهار کرد: میزان صادرات کالا در فروردین ماه 25 هزار و 259 تن با رشد 5 درصدی است و عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، شیشه و سیب زمینی است؛ بیشترین صادرات نیز به مقصد کشورهای آذربایجان گرجستان و  روسیه انجام می شود.

وی افزود: در فروردین ماه همچنین میزان واردات کالا 1725 تن با رشد 169 درصدی است که عمده کالاهای وارداتی شامل کنجاله، نخ و ضایعات کارتون است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =