به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته بود که شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه اعلام کرد محدودیت زمانی استفاده از بلیط مترو دو ساعت شده است. در همین میان یک نظرخواهی در خبرآنلاین منتشر شد تا کاربران نظر خود را درباره این تصمیم اعلام کنند.
نظر کاربران را میتوان به سه دسته تقسیمبندی کرد؛ گروه اول معتقد بودند که این طرح شفاف نیست و مشخص نیست این محدودیت دو ساعته دقیقا به چه شکل اجرا میشود. گروه دوم معتقد بودند این طرح ممکن است برای مقابله با دستفروشان باشد و گروه سوم که منتقدان اصلی این بودند، میگفتند مسئولین میخواهند وسایل نقلیه عمومی را هم از طبقه متوسط و پایین بگیرند و اگر همینطور ادامه پیدا کند، باید برای ایستادن در کوچه و خیابان هم پول بدهیم.
در همین میان معاونت روابط عمومی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در اطلاعیهای این موضوع را توضیح داد که متن کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید.
این اطلاعیه تاکید دارد که با احتساب این زمانها در سفرهای شهر زیر زمینی با یک بلیت یک مسافر چندساعت میتواند از مترو استفاده کند؟ اعتبار ۲ ساعت برای شهروندان و مسافران مترو زمان مناسبی است و هیچگونه بار مالی برای مسافران ندارد. اگر مسافری بیش از دو ساعت در خطوط مترو سفر داشته، از مسافر تقاضا خواهد شد مجددا بلیت تهیه کند. در این اطلاعیه آماده است که در صورت بروز تاخیرهای طولانی، گروههای کنترل بلیت شرکت بهره برداری مترو در جریان تاخیر بهوجود آمده خواهند بود و این موضوع را در زمان کنترل اتفاقی بلیت مسافران مد نظر قرار خواهند داد. همچنین تمامی تصمیمات اتخاذ شده هیچگونه کسب درآمدی برای شرکت بهرهبرداری متروی تهران نداشته و بیشتر به جهت رفاه و آسایش شهروندان محترم است.
گروه اول: شفاف نیستند! |
بازه زمانی دو ساعت وقتی مثبت است که روال حرکت قطار و مسافر درست و به موقع باشد ولی برای مترو تهران با آن بینظمی حرکت قطارها و شلوغی و تراکم شدید مسافر این دو ساعت بسیار کوتاه است چهبسا مسافری وارد ایستگاه شود و بهدلیل شلوغی قطار نتواند به موقع سوار و تا دو ساعت بعد ایستگاه مقصد را ترک کند. در کل با این سیستم موافق نیستم |
اصلاً چه لزومی دارد که مدت برای آن تعریف شود؟ چون مسافر برای آن وجه پرداخت میکند و حق استفاده از بلیت را در هر زمان خواهد داشت. |
|
این تصمیم شفاف نیست. یعنی اگر شخصی بیش از ۲ ساعت در سیستم مترو باقی ماند، اجازه خروج ندارد؟ یا اگر از ابتدای یک خط سوار شود و در انتها و قبل از خروج دوباره بازگردد و بیش از ۲ ساعت باشد، اجازه خروج ندارد؟ روش کنترل اندیشیده شده؟ تو را به خدا از این طرحهای آبکی دست بردارید و کیفیت را بالا ببرید. |
|
کاش با جزئیات بگن چی به چیه. |
|
گروه دوم: مقابله با دستفروشها |
فک میکنم این طرح رو برای مقابله با دست فروشها راه انداختن. اگه جواب بده که خیلی عالی میشه. واقعا اعصاب مردم رو خراب میکنن. فکر کنید ساعت ۵ عصر تو اون شلوغی خط ۱، یکی هی بیاد بگه آقا ببخشید من رد شم پای ۲ نفرم له کنه و بعدش صداشو بندازه تو گلوش تا هندزفری آشغال بفروشه به مردم. |
هیچ اثری روی زندگی مردم عادی نخواهد داشت؛ لذا نکته مثبت و منفی خاصی نداره. دستفروشها رو هم اگه بخوان بدون این قانون میشه جمع کرد چون مشخص هست کیا هستن. مردم عادی هم که دلیلی نداره برن توی مترو بشینن هوا بخورن! لذا این موضوع اهمیت خاصی نداره اما نمیدونم چرا دارای اهمیت داره جلوه داده میشه. |
|
اگر برای دستفروشهاست، کار خوبی نیست، گناه دارن. |
|
فقط دستفروشها بیچاره میشن. |
|
گروه سوم: برای ایستادن در خیابان هم پول بدهیم؟ |
احسنت عالیست؛ از این به بعد حداکثر زمان ماندن در خیابان دو ساعت، کوچه یک ساعت. پشت پنجره ماندن حداکثر نیمساعت. پیادهروی در پارک ده دقیقه بیشتر مشمول جریمه است. پشت بام رفتن اکیدا ممنوع فقط با مجوز شهرداری. حداکثر زمان پیادهروی روی اسفالت یکساعت. روی زمین خاکی یکساعت و نیم. پریدن از روی جوی آب ممنوع. روزی دوبار گذر کردن از روی پل عابر پیاده ممنوع. |
مترو از جمله وسایل حمل و نقل هست که خیلی از مردم طبقه متوسط استفاده میکنن ازش. این خب برای اونا سخت میشه. |
|
هر روز یه چیزی رو گرون میکنید. شاید طرف خیلی کارش طول کشید، شاید مترو تاخیر داشت و بیشتر از دو ساعت شد، اونوقت چکار میکنن. |
|
در یک کلام مسخره و خالی کردن جیب مرد |
نظر شما