رقبای شما از رپورتاژ آگهی برای سئو و برندینگ استفاده می‌کنند، شما چطور؟

حتما شما هم اخباری که در مورد برند های معروف یا استارت آپ های جدید در خبرگزاری ها منتشر میشود را دیده اید. یا مقالات آموزشی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم شما را به استفاده از خدمات و محصولات برند خاصی تشویق می‌کنند.

مطالبی که در وب سایت های خبری با حوزه های مختلف مانند فناوری یا اقتصادی منتشر میشوند و درظاهر شبیه به سایر مطالب آن سایت ها هستند ، اما اگر دقت کنید مشاهده میکنید که عباراتی مثل "رپورتاژ آگهی" در گوشه ای از آن صفحه نوشته شده است. رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری درواقع مدل محبوبی از تبلیغات همسان است که امروز به عنوان موثر ترین روش سئوی وب سایت برای دستیابی به رتبه اول گوگل و همچنین بازاریابی محتوا مورد توجه قرار گرفته است.

اگر شما نیز میخواهید بدانید که چه چیزی این نوع تبلیغات را منحصر به فرد می کند، تنها نیستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رپورتاژ آگهی و اینکه چرا ایده ی خوبی است که برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید، ادامه ی این مطلب را بخوانید:

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی، به عنوان یکی از انواع مدل های تبلیغات همسان از همان فرم اصلی محتوای ناشر در یک وب سایت استفاده می کند، اغلب سایتهای خبری، فناوری و سرگرمی.

با اینکه رپورتاژ بسیار متفاوت از انواع روش های تبلیغات اینترنتی (مثل تبلیغات بنری، کلیکی و پاپ آپ) است ، اما در این نوع محتوای تبلیغاتی نیز بابت برندینگ (ارائه اطلاعاتی که بر ادراک مصرف کننده از نام تجاری تأثیرگذار است) و همچنین هایپرلینک ها، نیاز به پرداخت هزینه دارد.

پس در کل، رپورتاژ آگهی هم ردیف محتوای ناشر ارائه می شود

از آنجایی که این نوع تبلیغات طوری طراحی شده اند که با محتوای اصلی صفحه هماهنگ باشند، خواننده ممکن است در حالی روی رپورتاژ کلیک کند که حتی کاملا نمی داند که آن بخشی از محتوای اصلی سایت نیست. و از آنجا که اساسا درون صفحه سایت ناشر نمایش داده میشود، نسبت به سایر آگهی های کلیکی و انواع آگهی های همسان ، شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارد.

چه چیزی رپورتاژ آگهی را از سایر مدل های بازاریابی متمایز می کند؟

هدف رپورتاژ آگهی اطلاع رسانی، برندینگ و سئو SEO است.

در حالی که ممکن است بخواهید مقاله شما همانند یک کاتالوگ تبلیغاتی باشد، اما این کار غلط است! زیرا بر خلاف تبلیغات سنتی و یا حتی سایر روش های بازاریابی ، رپورتاژ به طور معمول بصورت یک مقاله خبری یا آموزشی شناخته می شود و از یک لحن و ساختار روزنامه نگاری و یا آموزشی استفاده می کند.

به طور کلی، رپورتاژ آگهی نوعی مشاوره مفید و مرتبط را به مخاطبان ناشر ارائه می کند.

نکته مهم این است که قبل از تهیه پیش نویس مقالات و تولید محتوای رپورتاژ آگهی درباره موضوع و مدل نگارش محتوای رپورتاژ با ناشر و یا مجری رپورتاژ صحبت کنید. ممکن است ناشر سیاست های خاصی در مورد اینکه چه چیزی را که منتشر کنند و چه چیزی را منتشر نکنند، داشته باشد، و همچنین ممکن است لازم باشد که تمام مقالات رپورتاژ طوری نوشته شود تا با لحن و سبک انتشار آن سایت خبری، مطابقت داشته باشد.

چرا کسب و کار من باید رپورتاژ آگهی خریداری کند؟

به طور خلاصه، سرمایه گذاری در رپورتاژ آگهی که با عنوان محتوای حمایت شده نیز در دنیا شناخته شده است، به شرکت شما امکان رشد می دهد آن هم بدون استفاده از تبلیغات آزار دهنده!

هنگامی که کسب و کارتان تصمیم به خرید رپورتاژ آگهی می گیرد، به طور موثری آگاهی از نام تجاری اش را افزایش می دهد، به ویژه برای مخاطبینی که می خواهید مطالب تان را مشاهده کنند. در نتیجه، رپورتاژ آگهی میتواند به کسب ترافیک ارگانیک، مخاطب یا مشتری و در نهایت افزایش فروش کمک کند.

از آنجا که رسانه های خبری معتبر سنت های دیرینه ای در جذب و درگیر کردن مخاطبان وفادار دارند، رپورتاژ آگهی در واقع باعث می شود که نام تجاری شما در نظر مخاطبان قابل اعتماد تر به نظر بیاید.

۵ آمار ضروری در مورد رپورتاژ آگهی:

  • هنگام نمایش رپورتاژ آگهی، ۷۵ درصد از افراد به مشاهده وب سایت شما تشویق خواهند شد.
  • ۸۱ درصد از کاربران از مطالعه محتوای رپورتاژ های آموزشی لذت می برند.
  • کاربران خبرگزاری های اقتصادی ، فناوری و سرگرمی در مورد دریافت خبرنامه هایی شامل رپورتاژ های آموزشی مشتاق هستند.
  • تقریبا ۱۰۰ درصد ناشران و خبرگزاری های معتبر، رپورتاژ آگهی را به کسب و کار های مختلف و برند ها ارائه میدهند.
  • به طور میانگین، مخاطبان تقریبا دو دقیقه و نیم صرف مطالعه داستان های یک برند می کنند، دقیقاً به اندازه ی مدت زمانی که صرف محتوای اموزشی یا خبری می کنند.

چرا من باید رپورتاژ آگهی را نسبت به سایر انواع تبلیغات همسان ترجیح دهم؟

طبق گفته Solve Media، مصرف کنندگان ۴۷۵ برابر احتمال بیشتری دارد که قربانی یک سقوط هواپیمایی شوند تا اینکه روی یک آگهی بنری کلیک کنند!

اگر این به اندازه کافی شما را متقاعد نکرد که تبلیغات سنتی دیگر نمی توانند با رپورتاژ آگهی مقابله کنند، به آمار زیر توجه کنید:

پیش بینی شده که رپورتاژ آگهی تا سال ۲۰۲۱ سریعترین رشد را در بین فرمت های مختلف تبلیغات همسان داشته باشد.

به گفته عباس فلسفین، متخصص کمپین های رپورتاژ آگهی و مدیر شرکت ویرلن : اکنون در ایران بزرگترین فرصت دیجیتال مارکتینگ و سئوی سایت برای شرکت ها، رپورتاژ آگهی است که به طور قابل توجهی از تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی موثر تر است. بخصوص که در ایران پلتفرم های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و یوتیوب در دسترس کسب و کار ها نیست.

در صورتی که کسب و کار شما در نظر دارد که در تبلیغات همسان و سئوی سایت سرمایه گذاری داشته باشد خرید رپورتاژ آگهی بیشترین شانس را برای دسترسی به مخاطبین در محیط بازاریابی فعلی خواهد داشت.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261591