بزرگترین مصیبت از نظر امام راحل/ روایت منتجب‌نیا از نگاه امام به فعالیت انجمن حجتیه و اشرافی بودن مسئولان

مهر نوشت:دبیرکل جبهه پایداری گفت: برخی دنبال این هستند که امام خمینی (ره) را تحریف‌شده تحویل نسل جدید بدهند، امام خمینی (ره) را باید شناخت که صحیفه امام بهترین راه برای شناخت است.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دوشنبه شب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد امام رفسنجان اظهار داشت: امام خمینی (ره) زمانی که وارد ایران شدند استقبال باعظمتی از ایشان شد اما واقعیت این است که آنچه خدا به ما داده بود بیش از این‌ها بود.

دبیرکل جبهه پایداری بیان داشت: امام با حضور خودشان به دنیا نشان دادند که اسلام یک دین کامل و پاسخگوی تمام ابعاد وجودی انسان است و اقتصاد، جامعه‌شناسی، سیاست، اخلاق انسان و…از ابعاد اسلام است.

آقاتهرانی افزود: اوایل انقلاب اگر یک روحانی در مسأله سیاسی ورود می‌کرد مردم به او اقتدا نمی‌کردند و می‌گفتند او سیاسی است اما امام خمینی (ره) ثابت کرد اسلام در سیاست حرف دارد و باید این مسائل را دانست.

وی با اشاره به اینکه امام در بیانیه‌ای که برای عزاداری حاج‌آقامصطفی دادند فرمودند «این‌ها که مصیبت نیست»، یادآور شد: امام راحل (ره) مصیبت بزرگ را حاکمیت و ظلم‌هایی که در ایران بود ذکر کردند.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: الان بعد از گذشت این زمان‌ها برخی دنبال این هستند که امام را تحریف‌شده تحویل نسل جدید بدهند. امام را باید شناخت و صحیفه امام بهترین راه برای شناخت امام است امام را برخی طور دیگر معرفی کردند که باید هر جوانی یک بار صحیفه را مطالعه کند.

آقاتهرانی عنوان کرد: امام خمینی (ره) با تمام عظمتی که داشتند در برابر عظمت خدا بنده خاضع و بی‌ادعایی بودند و در برابر دشمن مقتدر بودند و کوتاه نمی‌آمدند اسلام برای امام مهم بود و برای آن ایستاده بودند که ما را مسلمان کنند.

منتجب نیا: امام(ره) مخالف صف بندی و خط کشی بود

همچنین ایرنا نوشت:

"رسول منتجب نیا" گفت: مهمترین میراثی که حضرت امام خمینی (ره) برای مردم ایران باقی گذاشتند ایمان و خودباوری میان مردم بود. ایشان مردمی را که در رژیم ستمشاهی، خودباخته و بی تفاوت بودند تلاش کرد به شایستگی و لیاقت های خودشان آگاه کند. پس از آن بود که ملت و انقلاب اوج گرفت و به پیروزی رسید و از برکات آن نیز برپایی نظام جمهوری اسلامی بود.

اهم اظهارات منتجب نیا را در ادامه می خوانید.

* نگاه امام (ره) به مردم، نه شعاری بلکه رویکردی اصیل، واقعی و مردم باورانه بود. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مردم خواستند خودشان نظام جایگزین رژیم ستمشاهی را انتخاب کنند. همه پرسی و برگزاری انتخابات مختلف گویای این است که ایشان به مردم سالاری و اهمیت نقش مردم در اداره کشور باور داشتند.

امام خود را خدمتگزار مردم می دانست

* امام (ره) می فرمودند مردم "اولیای نعم" ما هستند و ما نه حاکم بلکه خدمتگزار آنها هستیم. ایشان بارها از عمق جان و با اعتقاد می گفتند بهتر است به من خدمتگزار بگویند تا رهبر.
* امام (ره) شخصیتی قانونمند بود و حتی رژیم گذشته هم سعی می کرد کارهای غیرقانونی انجام نگیرد. در استفتاهایی که پیش از انقلاب شده است ایشان فرموده بودند باید به تصمیم دولت یا قانون احترام گذاشت چون قانون بد بهتر از هرج ومرج و بی قانونی است.

امام (ره) خود را مقید به قانون می دانست
* چندماه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به همراه گروهی از نمایندگان مجلس نامه ای خدمت ایشان نوشتیم و گفتیم بر حسب ضرورت های زمان جنگ اقدامات و کارهایی انجام شده است که وجهه قانونی ندارد و از ایشان خواستیم دستور دهند که این اقدامات در مجرای قانونی انجام گیرد. امام (ره) در حاشیه نامه ما نوشتند (نقل به مضمون) دیگر جنگ به پایان رسیده است همه باید در چارچوب قانون عمل کنند. این اقدام نشان می دهد که ایشان مقید به قانون بودند.

امام (ره) باور داشت مشکلات داخلی به ما صدمه می زند
* ایشان تهدیدهای جدی که می توانست برای نظام خطراتی را در پی داشته باشد را به داخل کشور ارجاع می دادند و می فرمودند اگر در داخل متحد باشیم و مشکلات را حل کنیم از بیرون خطری ما را تهدید نمی کند. در عین حال امام (ره) دغدغه برخی موضوعات چون اختلاف میان مردم را داشتند. ایشان با روحیه و رویکردی که با خط کشی و صف بندی موجب حذف، ماندن یا مغبوض شدن عده ای می شد به شدت مخالف بود. امام (ره) با کسانی که اندیشه مخالف داشتند و دست به محاربه نزده بودند کنار می آمد و به حرف آنها توجه می کرد.

امام (ره) نسبت به اشرافیت مسئولان و تحجر و ارتجاع هشدار می داد
* امام (ره) اشرافیت و تجمل گرایی را برای مسئولان خطر می دانستند و بارها می فرمودند مسئولان ما از جنوب شهر و از اقشار کم درآمد هستند و میان آنها فرد متمول و سرمایه دار نیست. اما متاسفانه امروز خلاف آن را شاهد هستیم و به محض اینکه فردی مسئولیتی را عهده دار می شود نگاهش به بالای شهر و به نقاط خوش و آب و هوا جلب می شود که خلاف دستور و نظر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است.

* ایشان با نظریه التقاط و بی بندوباری و بی توجهی به مبانی دینی به شدت مخالفت می کردند. امام (ره) اگر چه التقاط را تهدید می دانست اما ارتجاع و تحجر را که از درون چون موریانه اسلام و اندیشه دینی را از میان می برد را خطری جدی محسوب می کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گروه هایی که در قالب موضوعات مذهبی حرکت هایی را انجام می دادند به شدت مخالفت می کرد.

* یکی از این گروه ها انجمن حجتیه بود که امام (ره) از سال ۴۶ به مخالفت با آنها برخاست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به شکل رسمی آنها را مردود اعلام کرد و در سخنرانی ها توصیه کرد مراقب آنها باشند چون خطری برای اسلام و جامعه محسوب می شوند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =