دفاع شهاب مرادی از تعطیلی آموزش موسیقی در فرهنگسراها

حجه‌الاسلام شهاب مرادی در یک برنامه تلویزیونی از تعطیلی آموزش موسیقی در فرهنگسراها در زمان حضورش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجه‌الاسلام شهاب مرادی که زمانی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود و در زمان مسوولیتش بسیار برای تعطیل کردن کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگسراها مورد انتقاد قرار گرفته بود، بار دیگر در چندسال گذشته از این کار خود دفاع کرد.

او که روی آنتن زنده برنامه «آیینه‌خانه» شبکه دوم سیما صحبت می‌کرد در جایی از صحبت‌هایش به این موضوع رسید و با بیان این نکته که من با آموزش موسیقی مخالف نیستم، گفت: «۳۰۰ آموزشگاه موسیقی خصوصی در تهران وجود دارد. ما تصمیم گرفتیم آموزش موسیقی در فرهنگسراها تعطیل شود برای اینکه رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی در هر جایی اشتباه است. آموزشگاههای خصوصی هزینه‌های زیادی مثل آب و برق و اجاره و ... دارند؛ هزینه‌هایی که بخش دولتی آنها را ندارد. برای همین هزینه آموزش در این بخش هم ارزان‌تر است و برای همین است که می‌گوییم این رقابت اشتباه است.»

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    40 3
    چرا بجای "پرویز پرستویی برای رامبد چی گفت" کسی اینجا چیزی نمیگه؟ ایشون میگن 300 تا آموزشگاه موسیقی ( تو شهرستان ها قطعا خیلی کمتر) برای 8 میلیون تهرانی..از سرشون هم زیاده. همینو میگه دیگه باقیش که توجیه حذف موسیقی از فرهنگسرا هاست.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    60 0
    همه هنرجویان هم از لحاظ مالی در یک سطح نیستند.پس چرا باید محروم شوند؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    68 1
    چقدر ایشون مسئولیت پذیر هستند واقعا !! در این حد نگران بخش خصوصی هستید؟ حتما در خودروسازی و سایر صنایع هم این مقوله پیگیری شود
  • AE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    26 1
    همین فرهنگسراها یادگیری موسیقی رو برای طبقات محروم جامعه ممکن کرده بود. ترس شما آگاهی و توانایی محرومین جامعه و توده مردمه. شرم آوره اینطور از خصوصی سازی آموزش دفاع کردن
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    14 0
    از این نطر موافقم اما خوب هستن کسانی که واقعا بودجه ندارن از طریق فرهنگسراها استعداد یابی میشدن شاید موفق تر بودن تازه اشتغال ایجاد میشه
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    28 0
    پس چرا در بقیه بخش ها تعطیل نکردید و با بخش خصوصی رقابت سنگین کردید؟!
  • عامری US ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    12 0
    آموزش بهداشت و امنیت وظیفه ی دولت است چرا اموزش های دیگر با بودجه ی مملکت انجام میشود اما به موسیقی که میرسیم از موضع سرمایه داری و رقابت سخن می گوییم در حالی که بسیاری از فعالیت های تولیدی و اقتصادی در بخش خصوصی رقیب قدرتمندی به نام بخش دولتی دارد. گرچه ایشان هدفی جز توجیه ندارند اما ما مجبوریم منطق بیاوریم که حتی اگر بحث کنار کشیدن رقابت توسط دولت درست باشد این نسخه به جز در امریکا که داعیه کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری دارد، در هیچ کجای دنیا رعایت نمی شود به عنوان نمونه کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلستان و تمام کسورهای دنیا در بخش هنر بودجه صرف می کنند. چون این کار سرمایه گذاری ست نه اتلاف سرمایه. لطفا ازاد مرد باشید.