۹ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
واکنش بولتون به توییت ظریف

ایرنا نوشت: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در توییتی در پاسخ به توییت «محمد جواد ظریف» نوشت: از وزیر خارجه ظریف برای حرف های محبت آمیز تشکر می کنم.

بولتون در ادامه این توییت افزود: یک روز، به وی توضیح خواهم داد که چطور یک توافق بد را پایان دهد.

ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دونالد ترامپ را برای از بین بردن برجام فریب داده اند.

ظریف در این توییت افزود: بولتون و نتانیاهو در سال ۲۰۰۵ با اصرار بر غنی‌سازی صفر، توافق پاریس میان ایران و سه کشور اروپایی را از بین بردند. نتیجه؟ ایران غنی‌سازی خود را تا سال ۲۰۱۲، صد برابر کرد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین در توییت دیگری نوشت: تیم بی این حماقت را به دونالد ترامپ قالب کردند که از بین بردن برجام از طریق تروریسم اقتصادی، وی را به توافقی بهتر خواهد رساند. همزمان با اینکه به شکلی فزاینده روشن می‌شود که توافقی بهتر در کار نخواهد بود، آنها به شکل مضحکی خواهان پایبندی کامل ایران به برجام هستند. راه خروج وجود دارد، ولی نه وقتی که تیم بی کار را در دست داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • به بولتون IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    10 15
    هه هه یخ نکنی نمکدون!
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    18 12
    جان براتون خیلی قیافه ش کارتونیه بهش نمیاد انقد خشن باشه خره
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    13 15
    آقای ظریف ما اصولا شبیه شما فکر نمی کنه که بخوای چیزی یادش بدی. ایشان بلد نیست نان خود را از خون مردم بیگناه دربیاره. شما با خودت و بی بی و بقیه آدمکش ها دور هم خوش باشید.
  • احمدی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    16 56
    ۴۰ سال است که تهدید میکنید ولی به قول امام خمینی رحمه ا..امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اقای ترامپ لاشه های سوخته خلبانان امریکایی درطبس را هرگز فراموش نکن .عاقبت فرعونیان جز نابودی وغرق شدن چیز دیگری نخواهد بود از تاریخ عبرت بگیر ابله .
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      23 5
      شمام یه چیزو یاد گرفتید که چهل ساله هی میگید آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ، میخواستی امریکا چی کار کنه که نکرده؟
  • شمس تبریزی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    6 24
    مشکل امثال بولتون اینه که از رشته ای به نام فیزیک و مهندسی هسته ای چیزی سر در نمیارن. اصلا اورانیوم و پلوتونیوم را بذارید کنار. سوال از این پیرمرد اینه که ایزوتوپهای یک عنصر غیر از اورانیوم و پلوتونیوم را چطوری از هم جدا کنیم؟ بریزیم تو دستگاه آبمیوه گیری؟ مگه میشه تحقیقات هسته ای داشته باشیم و ایزوتوپهای غیر نظامی را از هم جدا نکنیم؟ خب وقتی ایزوتوپهای غیر نظامی را از هم جدا کنیم یعنی میتونیم نوع نظامی اش را هم جدا کنیم. حرف این آدم اینه که اصلا نباید سانتریفیوژ داشته باشیم. خودش چون آدم فنی نیست نمیفهمه معنی حرفهایش چیه. مگه میشه تحقیقات هسته ای داشته باشیم و بگیم سانتریفیوژ نداریم و یا نمیتوانیم بسازیم. اینها میخواهند رشته فیزیک و مهندسی هسته ای در دانشگاه های ایران به شکل کارتونی در بیاد. آقا، این ان پی تی را پس برای چی وضع کردن؟؟ آقا من به شما قول میدم اگه کل سانتریفیوژها را هم جمع کنید اینها فردا به فیزیک لیزر گیر میدن و میگن شما با لیزر میخواهید غنی سازی کنید. یعنی آن را هم جمع خواهند کرد.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      12 0
      درست میگین.برای همین هست ما میگفتیم برجام ایران و اوباما بهترین حالت برای شرایط موجود هست.نه ایده آل امریکایی بولتونی که برچیدن کامل هسته ای بود نه ایده آل برخی در داخل که داشتن بی قید و شرط همه چیز هسته ای بود.اینجا بحث حق و ناحق نیست بحث اینه در جهان واقعی چطور میشه تا حدودی به حق خود برسی وگرنه اگر ایده آلی نگاه کنیم تضاد دو طرف باعث میشه هیچ اتفاق مثبتی نیافته چون ایده آل گرا فقط میگه هرچی من میخوام باید بشه و لاغیر .در این حالت ایده آلی در جهان واقعیت نه در افکار و خیالات هیچ کدوم از طرفین به خواسته نمیرسن و فقط دچار زیان بیشتر میشن.لذا میبینیم برجام واقع بینانه از ایده آل بولتنی و داخلی های ضد برجام کارایی بیشتری داشت ولی متاسفانه چشم ایده آلیست ها با ایده آل های ذهنیشون کور شده.در آینده نتایج این کور شدن رو در وضع طرفین بیشتر خواهیم دید.
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      0 3
      فرمودید «ایده آل برخی در داخل که داشتن بی قید و شرط همه چیز هسته ای بود». قید و شرط را حداکثر ان پی تی تعیین میکند نه توافق اضافه بر آن. قیدهای مندرج در برجام یا باید برای همه کشورهای دنیا باشد یا برای هیچکس. ترامپ کاری را که تفکر امثال اوباما قرار بود در غروب برجام انجام دهند زودتر انجام داد. اوباما فقط مشکلات امروز ما با آمریکا را به زمان دیگر و رییس جمهورهای بعدی محول کرد. مشکل آمریکا با فناوری هسته ای ایران تماما بر میگرده به امنیت اسراییل. یک مسیحی یا یهودی به خاطر امنیت مکه دست به کاری نمیزند و از کاری هم اجتناب نمیکند. ما هم نمیتوانم به خاطر امنیت اورشلیم دست از مطالعات و تحقیقات هسته ای برداریم. از نظر من چه در دوره جمهوریخواهان و چه در زمان دموکرات ها همواره ایدیولوژی خر مقدسان بر آمریکا حکومت کرده. البته دموکرات ها نسخه جذاب تری از خر مقدسی را به دنیا ارایه کرده اند. در ضمن جنایتکارترین متدینین عالم در آمریکا زندگی میکنن. این برای من مسلمه
    • 1 IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      1 0
      جناب شمس نظر بنده رو با دقت نخوندین.گفته بودم که بحث حق و ناحق نیست بلکه بحث اینه در این جهان واقعی چجوری میشه تا حدودی به حق خود رسید. حقیقت اینه که دنیا دنیای عادلانه ای نیست.اما حالا که نیست آیا باید بر ایده آل ها پافشاری کرد؟اگر بله خب الان داریم میبینیم نتیجه چی هست.بولتون به دنبال ایده الش هست.یک سری افراد هم که در داخل از اول برجام رو به کلی قبول نداشتن هم قاعدتا از انقضای کامل برجام خوشحال.ام نتیجه عملی این موضوع چی هست؟شعار و فکر و خیال رو نمیگم.نتیجه عملی رو میگم.من به شما میگم نتیجه این ایده آل گرایی دو طرفه در نهایت دیر یا زود درگیری نظامی هست و شاید هم ادامه دار باشه و به جنگ تبدیل بشه.نتیجه جنگ چی هست؟جز ویرانی زیر ساختها و کشته شدن مردم و عقب ماندگی برای ایران .فرضا ضربه محکمی هم به امریکا بزنیم.نتیجه چی هست؟ خوشبینانه اینه که اخرش با وساطت بین المللی باز برمیگردیم سر همینجایی که الان هستیم.البته فقط در روابط با امریکا و دنیا نه در اقتصاد و پیشرفت چون در یک جنگ تمام عیار اقتصاد و پیشرفتی باقی نمیمونه.این نتیجه برخورد ایده الیستی دو طرفه ست.
  • شمس تبریزی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    8 14
    وضع ان پی تی برای اینه که فناوری هایی که مصرف دوگانه دارند منجر به استفاده نظامی نشوند. اگر قرار است جلوی فناوری های با مصرف دوگانه گرفته شود، پس ان پی تی را برای چی وضع کردید؟ مرض داشتید؟ میگویند ان پی تی را دور میزنند و تولید بمب میکنند. بله این ممکن است و ان پی تی را هم مثل هر قانون و توافق دیگه میشه دور زد. شما صدها پادمان و توافق هم که کنار ان پی تی وضع کنید باز یک راه در رو وجود داره که یک کشور به سمت ساخت بمب بره. شما باید میل به ساخت بمب را از بین ببرید نه اینکه هر دفعه بیایید یک قانون و توافق جدید وضع کنید. شما هر روز دارید یک سری تسلیحات پیشرفته نظامی را تولید میکنید. طبیعی است کشوری که در ساخت تسلیحات پیشرفته به علت عقب افتادگی های تاریخی با فناوری تسلیحات جدید هنوز فاصله معنا داری دارد و ضمنا هر روز هم تهدید میشه به ذهنش خطور کند که برای ایجاد یک تعادل به سمت فناوری ای برود که زودتر جواب میدهد و خلا ناشی از عدم داشتن سلاحهای جدید را زودتر جبران میکند. خب اینها این را نمیفهمن یا بهتر بگویم نمیخواهند بفهمند چون در زندگی همیشه تا نوک دماغ خودشان را دیده اند.
  • شمس تبریزی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    7 13
    در همین سخنرانی ترامپ در 4 جولای، او دوباره بهexceptionalism آمریکایی اشاره کرد و در تمجید از آن داد سخن سر داد. اروپا هم همین استثنا بودن خودش را در برخورد با غیر خود دارد اما نه به اندازه آمریکا. عرض من اینه که جهان غرب در توهم exceptionalism به سر میبرد و بر اساس آن سیاست خارجی خودش و به تبع آن سیاست های نظامی و تسلیحاتی اش را هم تعیین میکند. خب همین ایدیولوژی است که ضد خودش را در جای دیگر تولید میکند و حاصلش میشه دور زدن احتمالی قوانینی که شما برای حفظ exceptionalist بودن خود وضع کردید. شما به جای اینکه این مرض را درمان کنید، رو آورده اید به سرکوب تالی فاسدهای ایدیولوژی و سیاست های خود.
    • UA ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      21 5
      حیف انسان شریفی که تو اسمش رو روی نام کاربریت گذاشتی. مشمئز کننده ای
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      4 6
      شمس تبریزی اهل تقیه بود. تقیه کردن را به مریدش مولوی هم یاد داده بود. آدمی که تقیه میکنه همه دوستش دارن. بیخود نیست که مولوی در ترکیه هم طرفداران زیادی داره چون وقتی به اسم علی میرسه میگوید کرم الله وجهه و وقتی به نام عمر میرسه میگه رضی الله عنه. در اشعارش هم همینطوره. کسانی که یکی به میخ و یکی به نعل میزنن محبوب خیلی ها هستن. قرن پانزدهم قرن هفتم نیست. در ضمن فراموش نکنید که بنده هیچ علاقه ای به شمس تبریزی قرن هفتمی ندارم و نام ام را هم از او وام نگرفته ام
  • شمس تبریزی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    6 21
    به یک موضوع علمی هم در پایان اشاره میکنم. یک روزی که خیلی هم دور نیست در همین دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی فیزیک یک درس یک واحدی آزمایشگاه فیزیک هسته ای ارایه میشد. کل داشته های این آزمایشگاه عبارت بود از یک کنتور گایگر و یک چشمه سزیوم. والسلام. دانشجوها این آزمایشگاه را مسخره میکردن. تازه این دانشگاه جایی بود که در بدو تاسیس اش آن را خواهر خوانده ام آی تی خوانده بودند اما این وضعیت آزمایشگاهش بود. چه انتظاری دارید؟ طبیعی است که مهاجرت میکنن و شما علت مهاجرت را مطابق معمول سیاسی میدانید و در میان دانشجو ها نیستید که بدانید احساس خواری میکند که در همچین جایی بخواهد علوم بخواند. این بولتون و بقیه احمق های دور و برش میخواهند دوباره همان آزمایشگاه های مزخرف گذشته را برای ما درست کنن و ما را دلخوش کنند که داریم علوم میخوانیم. اینها شمس تبریزی به دردشان نمیخورد چون حرف حساب سرشان نمیشود. اینها برادر عزیزمان سرکار استوار مختاری را میخواهند تا به قول خودش با تارهای سیبیل بولتون وصلت کند خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    33 14
    خوبه خبرانلاين دربست دراختيار شمس تبريزي و همفكرانش ، چندين پيام پشت سر هم از شمس چاپ مي كنيد ولي بسياري از پيام ها بعضا با تفكر مخالف سانسور يا بايكوت ميشه
    • قاسم IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      19 26
      آخخخخخخی عزیزم! شما با این پرچم اشتباه اومدی این پرچم مال ایران نیست، شما نظر مخالفتو تو نیویورک تایمز بنویس
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      14 17
      قاسم حرف حق شنیدی ناراحت شدی ؛)
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    2 27
    هر کس با امام مخالف است یا حتی کوچکترین عملکردی انتقاد دارد باید به فجیع ترین شکل ممکن اعدام شود. شهیدان زنده اند الله اکبر خمینی زنده است الله اکبر خامنه ای مرجع است الله اکبر
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      4 8
      کامنت ات مثال نقض دارد. شما خودت هم از منتقدان حضرت امام هستی و سر و مر و گنده پای دستگاه نشستی و کامنت تمسخرآمیز مینویسی. منتشر هم میشود. آی پی ات هم مال ایرانه و پیدا کردنت کار راحتیه اما نه دستگیر شدی و نه اعدام.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    14 1
    ۱۷ تا نظر تا الان گزاشته شده ۷ تاش ماله شمس تبریزیه.
    • LT ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      0 0
      ادمای پر مدعای همه چیز دادنی مًل این مملکت رو به اینجا رسوندن و هزینه پرمدعایی اینهارو مردم دادن.
  • 2 IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    این نظر به خاطر ترس من از جنگ نیست.بله از ویرانی کشورم میترسم ولی نه اینکه دوری از جنگم به خاطر ترس از دست دادن جانم باشه. پس در این دنیای ناعادلانه چیزی مثل برجام بهترین حالت بر اساس واقعیت دنیای ناعادلانه بود که بتونه حداقل حقی برای ایران بدنبال بیاره.ولی متاسفانه برجام از بین رفت.از لفظ از بین رفت هم استفاده میکنم چون واقعا از بین رفت و الان فقط اسمی ازش باقی مونده.دوباره دور دور ایده آلیست های دو طرف هست و این وسط مردم بای تاوان ایده الیستی دو طرفه دیگران رو بدن.
  • علی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 4
    به کوری چشم بولتون ملت ماگوش به فرمان رهبرعزیزمون امثال نتانیاهو و...روبه زانودرمیاره وعده الهی همینه آخه بولتون شماهاچه غلطی میتونین بکنین به خداقسم مابه خون شماهاتشنه ایم جونمونم فدای کشور ورهبرمون میکنیم اشاره کنه کفن پوش آماده جنگیم باهمه تون اون وقت که شماغربیها ضرب شصت میبینین