گشتی در فضایی متفاوت، فرصت نوجوانی و فراغتی در لواسان

روزهای گرم تابستان است و حوزه علمیه و مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) لواسان رنگ و بوی متفات گرفته است.

اینجا طلاب حوزه علمیه دست به دست هم داده اند و تابستان حوزه را تبدیل به محیطی آرام و دلنشین برای نوجوانان منطقه لواسان کرده اند. خبرآنلاین سری زده است به فضای متفاوت محیط حوزه و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در لواسان. اینجا طلاب و استادان حوزه علمیه، در ایام تابستان در کنار درس و بحث و تحصیل علم دین، فرصت ها و فراغت های خود را برای تشکیل کلاس های متنوع آموزشی و برنامه های تفریحی نوجوانان صرف می کنند.

این مدرسه علمیه در سال ۱۳۷۲ به صورت رسمی افتتاح و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور کار خود را آغاز کرده است. از امتیازات این مدرسه، وجود کتابخانه ای غنی با حدود ۳۵ هزار جلد کتاب در مخزن آن است که زیرساختی مناسب برای حرکت مدرسه به سمت تخصصی شدن محسوب می شود؛ همچنین در این مدرسه و با بازسازی خوبی که در آن صورت گرفته، فضای زندگی و کار فرهنگی و علمی طلاب فراهم شده است. تقدیر از واقف مدرسه علمیه لواسان.

از طناب بازی تا پینگ پنگ و فوتبال دستی و ورزش های صبحگاهی، طراوت دل انگیزی ست که تابستان حوزه علمیه را رقم زده است.

  

گذشته از کلاس های فکری و آموزش های اخلاقی و عقیدتی، بچه ها به بازی با مقوا و طراحی و کاردستی هم می پردازند.

 

صبحگاه ها و عصرانه های پر شور با حضور طلاب نوجوان از دیگر مدرسه ها نیز از جمله فعالیت های تابستانی حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) است.

 

در کنار همه خبرهای منفی که این روزها از لواسانات در رسانه ها منعکس می شود، تلاش های فرهنگی این حوزه علمیه را باید رویشی نو برای امیدهای فردای جامعه ایران دانست.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =