برگزاری نمایشگاه «۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند» متمرکز بر آثار جوانان در گالری گلستان

استقبال از نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» و ترافیک بسیار شدید خیابان های اطراف گالری گلستان چنان بود که پلیس برای برقراری نظم ترافیکی مجبور به مداخله شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و هفتمین «صد اثر صد هنرمند»، رویداد تابستانی گالری گلستان که از آن به عنوان قدیمی‌ترین رویداد تجسمی بخش خصوصی ایران یاد می‌شود امسال با مشارکت ۲۲۸ هنرمند، با استقبال شایان توجه هنردوستان روبرو شد. عصر یازدهم مرداد حجم این استقبال چنان بود که دروس و خیابان کماسایی که گالری گلستان در آن واقع است قفل شده بود و پلیس برای برقراری نظم ترافیکی مجبور به مداخله شد. 

بر اساس اعلام لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد در روز افتتاحیه ۳۲ کار در مجموع به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید. 

ویژگی خاص این دوره این است که از نام‌های شناخته شده هنر فقط شمار اندکی اثر ارائه شده و صد اثر صد هنرمند بیست و هفتم، جوانانه‌تر و شهرستانی‌تر از همیشه عرضه شده است و مخاطبان و خریداران برای نخستین بار با بسیاری از نام‌ها آشنا می‌شوند.

این روزها برای بیش از دو هفته، دیوارهای گالری گلستان پوشیده از قاب‌های کوچکی است که تصاویر رنگارنگ در آن‌ها خودنمایی می‌کند. تنوع آثار از سبک‌ها تا رویکردهای مختلف چشم را می‌آراید. طبیعی است در ابتدا نگاه مخاطب به سوی آثار آشنا برود: تم خاص پرویز کلانتری، مناظر آبرنگ محمد ابراهیم جعفری، منظره کویری غلامحسین نامی، خط نستعلیق جلیل رسولی و قطعه شکسته نستعلیق یدالله کابلی، اثر نصرالله افجه‌ای، نقاشی خاص نصرت الله مسلمیان…

بنا به رسم این رویداد هر اثری که به فروش می‌رود از روی دیوار برداشته و اثر دیگری از آن هنرمند جایگزین می‌شود. از این رو نمایشگاه هر چند روز یک بار نو و تازه می‌شود و علاقه‌مندان و خریداران می توانند بار دیگر از آن دیدن و خرید کنند. 

«صد اثر صد هنرمند» تا ۳۰ مرداد در گالری گلستان ادامه دارد.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • JP ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    مگه مرض داشتن؟