کمیته امداد اردبیل از طرح‌های پژوهشی کاربردی حمایت می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کارآفرینی مددجویان تحت حمایت طرح بسیار مهمی است که با اولویت قراردادن طرح‌های پژوهشی کاربردی علاوه بر ایجاد اشتغال، منجر به رفع فقر و محرومیت از مناطق محروم نیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسین دشتی در نشست تخصصی هسته محرومیت‌زدایی که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کارآفرینی مددجویان تحت حمایت طرح بسیار مهمی است که با اولویت قراردادن طرح‌های پژوهشی کاربردی علاوه بر ایجاد اشتغال، منجر به رفع فقر و محرومیت نیز خواهد شد.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی همواره جزء مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد قرار بوده که تلاش می‌کنیم با همکاری پژوهشگران، اساتید مجرب و دانشجویان برتر به‌صورت علمی، فقر و محرومیت را رفع کرده و به توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر کمک نماییم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اهداف بسیاری را جهت رفع فقر از چهره استان دنبال می‌کنیم که تحقق آن‌ها همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی، مردم نیکوکار و خیران را می‌طلبد.

وی  تاکید کرد: نشست تخصصی هسته محرومیت‌زدایی باید خروجی مناسب و کاربردی داشته باشد تا به‌صورت علمی و عملیاتی به برنامه‌های اصلی پرداخته و به اهداف مهم دست یابیم.

دشتی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در خوداتکایی خانوار تحت حمایت، توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان است که در این زمینه از اساتید و دانشگاهیان خواستاریم یاریگر کمیته امداد استان باشند.

وی تشریح کرد: رفع مشکلات اساسی و نیازهای اولیه زندگی، ساخت مسکن، ایجاد اشتغال پایدار و بازاریابی مناسب محصولات از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان اردبیلی است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه پژوهش‌ها باید بر مشکلات مددجویان متمرکز باشد، اظهار داشت: یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد در این زمینه ساماندهی شبکه‌های دانشجویی و طلاب است.

وی ادامه داد: در این طرح، هر تشکل دانشجویی امدادگر یک روستای محروم می‌شود و با رصد مشکلات و تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت به توسعه آن کمک می‌نماید.

دشتی اذعان داشت: استفاده از ظرفیت‌های اردوهای جهادی و بنیاد نخبگان نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد و از اساتید دانشگاهی، دانشجویان و پژوهشگران خواستاریم به‌صورت جهادی وارد عمل شده و یاری‌رسان مددجویان در مناطق محروم و حاشیه‌نشین باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =